Tökös desszert gluténmentesen!
2016. október 18. írta: Szabinae

Tökös desszert gluténmentesen!

Itt van az ősz és a tök szezonja. Lehet alkotni, és különböző receptekkel kísérletezni. Mivel én gluténmentesen étkezek, így igyekszem mindig ahhoz kitalálni mindenféle finomságot. 

img_20161018_170356.jpg

Ma a szomszéd gyerekekre vigyáztam, akik a tököt annyira nem szeretik, de a vitamin és ásványianyag tartalma miatt szerettem volna ha esznek egy keveset, így csaltam és sütibe rejtettem :)  Két marékra eszik jelenleg. 

Íme a recept:

10 dkg vaj (rama) 
10 dkg eritrit
18 dkg schar c vagy rizsliszt
30 dkg pépesített sült tök
1 csomag vaníliás cukor
1 púpozott teáskanál sütőpor
1 púpozott teáskanál fahéj
3 tojás

Berakjuk a cikkekre vágott tököt sülni a sütőbe.

img_20161018_165548.jpg
Közben összekeverjük a száraz alapanyagokat, majd a mikróban fél folyékonyra (1 perc 800 watton) melegített vajat (ha nem akarod fél óráig kavargatni a cukrokkal... ) hozzáöntjük a tojásokkal együtt.
Az előkészület alatt nagyjából kész is a tök. Meghámozzuk, pépesítjük és a masszához keverjük.
A tök sütés kiválóan előmelegítette nekünk 180 fokra a sütőt, tehát csak muffin formába kell aplikálni és 15-20 percig sütni.
Tökéletes desszert az őszi napokra és a tökutáló gyerkőcök is rá fognak kapni az ízletes desszertre.

photogrid_1476804380820.jpg

img_20161018_165204.jpg

Jó étvágyat hozzá!

süti beállítások módosítása
r=o.createElement('script');r.async=1; r.src=t+h._hjSettings.hjid+j+h._hjSettings.hjsv; a.appendChild(r); })(window,document,'https://static.hotjar.com/c/hotjar-','.js?sv=');