Serpenyős gofri egyszerűen!
2017. május 29. írta: Szabinae

Serpenyős gofri egyszerűen!

Mivel nincs gofrisütőm és imádom magát a desszertet, gondoltam megnézem, mit lehet belőle kihozni, ha serpenyőben készítem. Jelentem, finomat!

gofri.jpg

Természetesen glutén-, és laktózmentes finomságot sikerült alkotnom. Tetszés szerint díszíthető gyümölccsel, vagy szósszal.

Íme a recept:

Hozzávalók:

  • 2 db tojás
  • 70 g porrá őrölt eritrit
  • 70 g Schär mix c liszt
  • 5 g (1 evőkanál) utifű maghéj
  • 25 g risz liszt
  • 100 g olvasztott ráma
  • 1,5 feles pohár (kb 6 cent) laktózmentes tej
  • fél marék kókuszreszelék (opcionális)

Elkészítés:

Válaszd ketté a tojást, majd a fehérjét egy csipet sóval verd kemény habbá. A sárgáját keverd össze a száraz anyagokkal, majd add hozzá a vajat és a tejet. Ezután lassan dolgozd hozzá a tojásfehérjét. Egy zsiradékkal (esetemben kókuszzsír) kikent teflonos serpenyőben süsd meg az egyik, majd a másik oldalát is, és a végén szaggasd szét, mint egy rántottát.

Én banános fehérje turmixszal a tetején tálaltam, de nagyon finom lekvárral, vagy bármilyen más szósszal, gyümölccsel!

 

Amennyiben nem vagy gluténérzékeny, akkor 100 g lisztet (80g finom, 20 g rétes) használj a schär liszt, az útifű maghéj és a rizs liszt helyett :) 

Jó étvágyat!

 

süti beállítások módosítása
r=o.createElement('script');r.async=1; r.src=t+h._hjSettings.hjid+j+h._hjSettings.hjsv; a.appendChild(r); })(window,document,'https://static.hotjar.com/c/hotjar-','.js?sv=');