Mindenki kíváncsi, hogy hol áll másokhoz képest látogatottságban. Ugye?
A következő weboldal segítségével megtudhatjuk többek között azt, hogy az adott oldal hol helyezkedik el hazai, illetve nemzetközi szinten a Google Rank szerint. Magyarán szólva hányadik találatként jeleníti meg az adott oldalt a Google organikusan.
Nagyon érdekesen működik a Similarweb.com
Nem 100 %-os pontosságú (inkább 60-80 %), de kiindulási alapnak nagyon jó. Például a blog.hu-s látogatások sok esetben "elvesznek" az Index deskop kiemelések layeres megjelenítése miatt. Nekem speciel átlagosan 30%os különbség van az a Google Analytics és a Blog.hu saját mérés között...
A Similarweb.com az az oldal, ahol nem csak a saját domain-nel rendelkező oldalakat tudod meglesni, de a blog.hu-s, cafeblog, és egyéb blogos oldalakét is. Azokét is, ahol el van rejtve a bejegyzések olvasottsági adatai :) A Similarweb.com-ra kattintva bárki le tudja csekkolni az oldalakat... Használata INGYENES.
Az ingyenes verzióban havonta frissülő adatok vannak, melyek mindig a hónap elején szinkronizálódnak le. A sajátoddal együtt 5 oldal adatait tudod egyszerre megnézni, és összevetni. Tehát 4 egyéb oldallal tudod összehasonlítani a saját számaidat.
A statisztikában láthatod, hogy
- mekkorák a te, illetve az más oldalak számai
- milyen forgalma van más webshopnak. Ha webshopot építesz, akkor mindenképp monitorozd le a konkurens oldalakat!
- valójában mekkora olvasottságú az adott weboldal/blog/webáruház
- kik és milyen marketingcsatornákat használnak
- mennyi a fizetett, és mennyi az organikus látogatók aránya
- hol helyezkedik el az adott oldal a Google helyezési listában nemzetközi, illetve hazai szinten
- milyen kulcsszavakra érkeznek látogatók
Érdekes megfigyelni ezeket, és leszűrni a konklúziókat.
Hogy mit is jelentenek a kifejezések:
Total visits: Ennyi volt látogató az oldalon. Tehát ennyi volt a user.
Traffic share: Milyen eszközzel olvastak.
Engagement: Itt a legfontosabb az, hogy mekkora az átkattintási arány (pages/visits), mivel ez azt jelenti, hogy 1 ember átlagosan hány cikket olvas el az adott oldalon. Minél magasabb ez az szám, annál értékesebb az oldal.
De fontos még a Bounce rate is. Itt a minél alacsonyabb számra kell törekedni, mivel ez azt jelenti, hogy hány százalék hagyta ott az oldalt, amint belépett. Tehát egy user, egy cikket olvasott csak el, aztán kiikszelte :)
Próbáld ki. Fogsz tapasztalni meglepő számokat ;)
Similarweb és a Google Analytics sok esetben más számot mutat ugyanarra az időszakra. Ez főleg a blog.hu-s blogokat érinti a fentebb említett okok miatt.
Nekem a statisztikám így néz ki ugyanarra az időszakra szűrve:
(Kattints a képre)
Az eltérést a számok között valószínűleg a fentebb említett mérési anomália okozza a layeres kiemelés miatt.
Remélem hasznosnak találtad a bejegyzést :)
Ha nem akarsz lemaradni semmiről, akkor KÖVESS ITT és Facebook-on is ;)
Érdekes lehet még:
Így növelheted az Instagram követőid számát!