Az app, ami megmutatja, hogy melyik oldalnak mekkora a forgalma!
2017. május 05. írta: Szabinae

Az app, ami megmutatja, hogy melyik oldalnak mekkora a forgalma!

blog-button.png

Mindenki kíváncsi, hogy hol áll másokhoz képest látogatottságban. Ugye?

A következő weboldal segítségével megtudhatjuk többek között azt,  hogy az adott oldal hol helyezkedik el hazai, illetve nemzetközi szinten a Google Rank szerint. Magyarán szólva hányadik találatként jeleníti meg az adott oldalt a Google organikusan.

Nagyon érdekesen működik a Similarweb.com

Nem 100 %-os pontosságú (inkább 60-80 %), de kiindulási alapnak nagyon jó. Például a blog.hu-s látogatások sok esetben "elvesznek" az Index deskop kiemelések layeres megjelenítése miatt. Nekem speciel átlagosan 30%os különbség van az a Google Analytics és a Blog.hu saját mérés között... 

blogging-banner.jpg

A Similarweb.com az az oldal, ahol nem csak a saját domain-nel rendelkező oldalakat tudod meglesni, de a blog.hu-s, cafeblog, és egyéb blogos oldalakét is. Azokét is, ahol el van rejtve a bejegyzések olvasottsági adatai :) A Similarweb.com-ra kattintva bárki le tudja csekkolni az oldalakat... Használata INGYENES

Az ingyenes verzióban havonta frissülő adatok vannak, melyek mindig a hónap elején szinkronizálódnak le.  A sajátoddal együtt 5 oldal adatait tudod egyszerre megnézni, és összevetni. Tehát 4 egyéb oldallal tudod összehasonlítani a saját számaidat.

A statisztikában láthatod, hogy

  • mekkorák a te, illetve az más oldalak számai
  • milyen forgalma van más webshopnak. Ha webshopot építesz, akkor mindenképp monitorozd le a konkurens oldalakat!
  • valójában mekkora olvasottságú az adott weboldal/blog/webáruház
  • kik és milyen marketingcsatornákat használnak
  • mennyi a fizetett, és mennyi az organikus látogatók aránya
  • hol helyezkedik el az adott oldal a Google helyezési listában nemzetközi, illetve hazai szinten
  • milyen kulcsszavakra érkeznek látogatók

Érdekes megfigyelni ezeket, és leszűrni a konklúziókat.

Hogy mit is jelentenek a kifejezések:

Total visits: Ennyi volt látogató az oldalon. Tehát ennyi volt a  user. 

Traffic share: Milyen eszközzel olvastak.

Engagement: Itt a legfontosabb az, hogy mekkora az átkattintási arány (pages/visits), mivel ez azt jelenti, hogy 1 ember átlagosan hány cikket olvas el az adott oldalon. Minél magasabb ez az szám, annál értékesebb az oldal. 

De fontos még a Bounce rate is. Itt a minél alacsonyabb számra kell törekedni, mivel ez azt jelenti, hogy hány százalék hagyta ott az oldalt, amint belépett. Tehát egy user, egy cikket olvasott csak el, aztán kiikszelte :)

 

Próbáld ki. Fogsz tapasztalni meglepő számokat ;)

Similarweb és a Google Analytics sok esetben más számot mutat ugyanarra az időszakra. Ez főleg a blog.hu-s blogokat érinti a fentebb említett okok miatt.

Nekem a statisztikám így néz ki ugyanarra az időszakra szűrve:

(Kattints a képre)

 

Az eltérést a számok között valószínűleg a fentebb említett mérési anomália okozza a layeres kiemelés miatt.

Remélem hasznosnak találtad a bejegyzést :)

Ha nem akarsz lemaradni semmiről, akkor KÖVESS ITT és Facebook-on is ;)

 

Érdekes lehet még:

Így növelheted az Instagram követőid számát!

 

 

 

süti beállítások módosítása
r=o.createElement('script');r.async=1; r.src=t+h._hjSettings.hjid+j+h._hjSettings.hjsv; a.appendChild(r); })(window,document,'https://static.hotjar.com/c/hotjar-','.js?sv=');