Így eddz hőségben rosszullét nélkül!
2017. június 20. írta: Szabinae

Így eddz hőségben rosszullét nélkül!

futas3.jpg

A jó idő és a nyár beköszöntével egyre többen ragadnak futócipőt és mennek ki a szabadba edzeni.  Az egészséges mozgáskultúra Itthon egyre nagyobb teret hódít. Sorra jelennek meg az újabb futó, illetve közösségi edző programok.

Hőségben történő edzés/futás közben jelentkező fontosabb testi tünetek a növekvő folyadékveszteség, a test hőmérsékletének gyors emelkedése és a nagyobb energiafogyasztás. Esetenként ájulás. Előttem UB alatt nem egyszer esett össze ember a meleg miatt.

futas_2.jpg

Fontos, hogy a szervezetet szoktassuk hozzá lassan a melegben történő intenzívebb mozgáshoz. Fokozatosan növeljük az időt, illetve a távot.

A futást mindig gyorsgyaloglással indítsuk, illetve fejezzük be (5-10 perc), mivel ez idő alatt felkészül, majd a végén csillapodik a test.

Viselj hűsítő sporttörölközőt. A Coolmax sporttörölközőt nedvesítsd be, és helyezd a nyakadra. Futás közben sem mozdul el, és legalább másfél-két órán keresztül hűt, ami valljuk be egy meleg napon kifejezett jól jön. Átlagosan 8-9 fokkal csökkenti a testhőmérsékletet, és a magas nedvszívó képességének köszönhetően komfortosabb érzetet is biztosít a használójának.

huto_torcsi.jpg

Futás közben lehetőleg laza, jó nedvszívó képességgel rendelkező ruhát viseljünk. Napsütésben pedig vegyél fel futó sapkát, és kend be magad fényvédővel.

Hidratálj futás előtt, közben és után, mivel a hőségben több folyadékot kell inni. Előtte legalább 2 decit, utána pedig legalább fél liter sportitalt igyál, mivel az izzadás közben elvesztett elektrolitokat is pótolnod kell.

Amennyiben babakocsival futsz, akkor gondolj a gyerekre is. De nem csak futásnál, hanem a városban történő mászkálásnál! A babák hamar fel tudnak forrósodni! Használj babakocsi hűsítő matracot, hogy a babának se legyen túl melege a hőségben.  Itt nem egy jégakkura kell gondolni, hanem egy hidrogél alapú személyi hűtési rendszerre.