Így kereshetsz pénzt Bloggerként
2017. július 03. írta: Szabinae

Így kereshetsz pénzt Bloggerként

blogging.jpg

A blogolás már itthon is kezd egyre felkapottabb foglalkozásnak számítani. Rengetegen hiszik, hogy áhh a blogger csak posztolgat és fotóz, és csak úgy a semmire kapja az ajándékokat, a megkereséseket és a kampányokat.

Pedig sikeres bloggernek lenni munka, munka és munka. Össze kell rá rakni egy koncepciót és nem napi 1 - 2 kattintással intézi el a blogos teendőket. Fontos a rendszeres és minőségi tartalom gyártás és olvasó közönség növelése. Minél látogatottabb egy blog, annál szívesebben dolgoznak vele együtt a márkák, hisz nagyobb olvasói réteghez jut el a termékük/szolgáltatásuk.

A különböző márkákkal való együttműködések nem csak hitelesebbé teszik az olvasók/követők felé a bloggert, de szakmailag is jobban pozicionálja.

Külföldön már elég szépen keresnek a véleményvezérek egy-egy együttműködéssel:

main-qimg-aa24eca634aa32721522e0957bf44bbc.png

Több féle módon lehet pénzt keresni Bloggerként:

NATÍV PR MEGJELENÉSEK

A natív pr cikkek olyan bújtatott reklámok, amik olvasóbarátok, edukációsok. A legfontosabb pedig az, hogy a bloggernek oda kell tennie magát, és olyan natív tartalmat kell gyártania, ami beleillik a blogjának a profiljába és nem reklámszagú. A szponzorált megjelenéseknél is meg kell találni az arany közép utat és hitelesnek kell maradnia.

A túlzott reklám nem jó sem a bloggernek, sem a cégnek.

Erre ott vannak a banner hirdetések.

BANNER MEGJELENÉSEK

Ezek az úgynevezett hirdetési dobozok, amik a cikkek között, alatt és mellett helyezkednek el különböző méretben és típusban. A leggyakoribbak a videó, gif és kép banner hirdetések.

ADSENSE

Ugyanazon az elven működik, mint az Adwords, csak itt a hirdetések után Te fogsz pénzt kapni.

AFFILIATE PROGRAMOK

Hasonló elven működik, mint az Adsense, csak annyi különbséggel, hogy itt a vásárlások után is kaphatsz x százalék jutalékot. Cégfüggő.

SOCIAL MÉDIA FELÜLETEK

Ilyen a Facebook és az Instagram. A Facebookon UTM segítségével meg lehet jelölni, hogyha megosztasz egy adott tartalmat, akkor az arra kattintó embereket méri és az alapján el lehet számolni a megrendelővel. (Affiliate program része is lehet)

Két féle forgalomterelés bérezés van általában ilyenkor: kattintás alapú, illetve megjelenés alapú. 

Az Instagramnál vannak cégekkel összekötő applikációk. Ilyen a Postuse, és a Postforrent. Ezek Magyarországon is működnek. A leghatékonyabb a Postforrent. A többi még nagyon gyerekcipőben jár.

Fontos, hogy oda kell írni minden esetben, hogy #ad #promóció vagy bármi hasonló hashtaget, mert a GVH figyeli a nagy követettségű Insta oldalakat reklám szempontból!

Így növelheted az Instagram követőid számát  cikkemben már kitértem arra, hogy milyen eszközökkel tudod növelni a követőd számát. Fogadd meg a tanácsokat :)

BÉRBLOGGERKEDÉS

A különböző cégek fizetnek azért, hogy náluk jelenjenek meg a cikkeid. Ha pedig már elég nagy vagy, és a követőid is jól írányíthatóak, akkor a Facebookon történő cikk megosztásért is fizetnek neked (lásd Kasza Tibi). Ez már  Affiliate program része is lehet.

+1 INGYEN CUCCOK

Ha elkezdesz blogolni (jól), akkor a különböző cégek fel fognak fedezni. Kapsz majd ingyen termékeket, szolgáltatásokat, hotelekben szállhatsz meg, éttermekben ehetsz ingyen. Ez a leggyakoribb fizettségi mód. Itthon elég nehéz elérni, hogy pénzt is fizessenek a bejegyzésekért, de ne add fel. Ha a sarkadra állsz és meghúzol egy határt, akkor egyensúlyban lehet ezeket tartani.

Ha pedig kíváncsi vagy arra, hogy melyik oldalnak mennyi az olvasója, akkor olvasd el EZT a cikket!

 

Ha pedig elakadnál, és kellene egy kis szakmai segítség, nyugodtan írj nekünk.

Amennyiben kell egy jó social marketinges, szövegíró, vagy designer, akkor tudunk segíteni. Elég nagy ügyfeleink is vannak/voltak ;)

De a webes és pénzügyi, és ecommerce piacon is elég otthonosan mozog a csapat.