Mi is az Instagram hirdetői szempontból?
2018. január 16. írta: Szabinae

Mi is az Instagram hirdetői szempontból?

instagtam_marketing_blogozine.jpg

Az Instagram az elmúlt kb. másfél évben robbant be igazán a magyar piacra és vált ténylegesen hirdetési felületté. De mit is jelent ez pontosan és miként illeszkedik a többi marketing eszközhöz? Miként érdemes reklámozni rajta, és milyen hatásfokkal rendelkezik. A marketing stratégia melyik szakaszában használható? Márka ismertség növelés? Értékesítés? Konverzió növelés? Sokan keresik erre a kérdésre a választ. 

Az Instagram az új generációs közületi plakát.

MIT JELENT AZ, HOGY ÚJ GENERÁCIÓS KÖZÜLETI PLAKÁT?

Tehát a közületi plakáthoz hasonlóan rengeteg emberhez ér el, nem ismert a hatásfoka, és a konverziós aránya, illetve az adott termék influencerrel való reklámozásának targetációja is nehézkes, mivel túl sok érdeklődési körű, korosztályú és nemű emberhez ér el az üzenet. Nincsenek a posztok alatt kattintható linkek (maximum az adatlapon, vagy az insta storyban), így az Instagram nem mérhető konverziókkal, viszont a márka ismertség tekintetében egy nagyon erős eszköz, mivel rengeteg emberrel meg lehet ismertetni az adott terméket és kiemelni annak pozitív tulajdonságait.

Érdemes ehhez véleményvezéreket / influencereket használni. Persze ha hirdetnél, és illik a profilodba ez a típusú reklámozási típus. Nem minden terméknél, és szolgáltatásnál működik. 

influencer-marketing.jpeg

KIK AZ INFLUENCEREK / VÉLEMÉNYVEZÉREK?

A véleményvezérek a felhasználók szemében egy magas hitelességgel és befolyásoló szereppel rendelkező személyek, akik a saját stílusuk, nyelvezetük által kommunikálnak az adott termékről/szolgáltatásról a rajongóik felé. A "jó" influencer ismeri a követőit, és különböző felületeken ahhoz igazítva kommunikál velük.

ELÉG AZ INSTAGRAM?

Csak és kizárólag az Instagramra nem szabad alapozni. A cégeknek/márkáknak érdemes a hatékonyságot egyéb online megjelenéssel kombinálni, hisz ameddig az Instagram márka ismertséget növel, addig a Facebook, illetve a web elad / mérhető konverziót eredményez.

MILYEN TÁVON ÉRDEMES EGYÜTTMŰKÖDÉST TERVEZNI?

Együttműködés szempontjából hasonlóan az online kampányokhoz, a hosszú távú - minimum 2 - 3 hónapos együttműködés - hoz jól mérhető eredményeket. Viszont fontos, hogy ez egy jól felépített, egymásra támaszkodó, egymással összefűzhető stratégia alapján történjen. 

 Remélem hasznos volt számodra a bejegyzés. Csatlakozz hozzánk ITT, vagy Facebookon!

süti beállítások módosítása
r=o.createElement('script');r.async=1; r.src=t+h._hjSettings.hjid+j+h._hjSettings.hjsv; a.appendChild(r); })(window,document,'https://static.hotjar.com/c/hotjar-','.js?sv=');