Ezt nézd meg Pécsen és környékén
2017. augusztus 09. írta: Szabinae

Az idei nyaralás nem éppen a tervek szerint történt, mivel egy kifejezetten viharos hetet sikerült kiválasztani, így kissé módosult az ország, illetve a helyszín is. Végül amiatt esett a választás pont erre a környékre, mivel életem első 12 évét itt töltöttem és ismertem már, mint a tenyeremet. Később pedig visszajártam "nyaralni" a rokonokhoz. A mostani utamon pedig az "idegenvezetőm" a testvérem volt. Vele mászkáltunk ide-oda a települések között. Jobb volt, mint a Waze :)

Nem feltétlenül kell több 1000 kilométert utaznod ahhoz, hogy meseszerű tájakon járj. Elég csak szétnézned kishazánkban

Gyerekkorom tündérvilága felnőtt fejjel sem lett csúnyább! Sőt! Másabb lett, és felfedeztem olyasmiket, amiket gyerekként még nem fogtam fel, vagy csak nem foglalkoztam vele.

Ilyen például az, hogy Orfűn pillangó formájú a tó...

A terv az volt, hogy nincs terv, csak egy kb lista arról, hogy mi az amit mindenképp meg szeretnénk nézni a mini nyaralás alatt.

Érdekességként mondanám, hogy egyszer sem foglaltunk előre szállást, mivel az életünk alapból rettentően túl van tervezve, és bele akartunk vinni egy spontaneitást vele. Nem bántuk meg a döntésünket :)

ORFŰ

Első településünk Orfű volt. Onnan lehet ismerős a neve, hogy pár éve ott rendezik meg a Fishing on Orfű fesztivált, ahol főleg magyar alter zenekarok lépnek fel.

Maga a település egy völgyben található, és egy tó köré épül.

A tóban van lehetőség fürdésre, és vizi sportokra is. Lehet bérelni csónakot, de a tavat is körbe lehet biciklizi páros bicajjal. Nagyon jó éttermek találhatóak a vízparton. Hatalmas adagokkal és barátságos árakkal.

Orfűn van egy Aquapark is, ahova 3 után már 1300 Ft a napi belépő... Pár éve lett átadva, nem rohad, nincsenek gikszerek. Nagyon rendben van a hely, 3 szinten vannak különböző típusú csúszdák, és a személyzet figyel arra, hogy mikor engedje egymás után az embereket. Nagyon profi. Van egy óriási zöld fákkal tarkított placc is, ahova a fürdőzés után leterülhet az ember.

Ezen kívül van babaúsztató mini csúszdaparkkal, élménymedence és jakuzzi a felnőtteknek, de az úszás szerelmeseinek is alakítottak kis gyorsúszó medencét mini lelátóval.

Összegezve tehát sokkal pozitívabb élményen van innen, mint a pesti felkapott csúszdaparkokból, ahol mindenhez ért a személyzet, csak a munkájához nem...

7kor zár a hely, de nem szabad búslakodni, mivel ezután fel lehet menni a kilátóba, és onnan nézni a naplementét. Álomszép. El is döntöttem, hogy ide pár havonta visszajövök, mert az a festői szépség és nyugalom kombináció, ami itt éri az ember, az egyszerűen leírhatatlanul csodálatos.

ABALIGET

Itt található a régió, illetve az ország egyik legismertebb cseppkőbarlangja, melyet az 1700-as években fedeztek fel, majd 1967-től védetté is nyilvánították a komplett környékkel egyetemben.

Számos cseppkőképződmény figyelhető meg. Az évek alatt pedig számos helyen szakadtak le pár ezer tonnás darabkák, melyeken meg lehet figyelni azt, hogy miként is rakódtak egymásra a rétegek az évszázadok során.

Ha "szerencsétek" van, akkor még denevérekkel is találkozhattok.  Ide a belépő 1000 Ft volt.

A barlang mellett található a Denevér múzeum, illetve innen indul a Denevér tanösvény. Remélem Batman is igénybe vette pályafutása alatt, és kiokosította magát a druszáiról. :)

Az első szállásunk itt volt. Egy istállóból lett átalakítva. Nagyon barátságos volt a tulaj, és madárcsicsergésre keltünk. Még kis rókát is láttunk rohangálni a kertben :)

Ára: 8000 Ft + IFA

PÉCS

Pécs egyszerűen káprázatos. Minden egyes alkalommal szerelembe esek a várossal. A romantikus utcácskák, a fantasztikus műemlékek, és épületek kombinációja a hihetetlenül élhető város kombinációval valami elképesztő.

A városba érdemes nem a 6-os úton, hanem kisebb kerülővel Abaliget felől érkezni a Tájvédelmi körzet kacskaringós útjain keresztül. Ha pedig még egy éjszakai jégesővel tarkított viharban teszed meg az utat éjjel, akkor pedig olyan, mintha egy Walking Dead forgatás egyik jelenetébe csöppennél bele, és csak a fák közül kiugró zombit várod. Egyszerre ijesztő és elképesztő. Az első éjszakán pont sikerült belefutnunk egy viharos hegyi autókázásba. Imádtam :D

Pécsre a TV torony felől fogsz beérkezni, ahova fel is tudsz menni, ha madártávlatból kémlelnéd a várost (bár erre itt elég sok hely van még).

Amit feltétlenül meg kell nézned, az a Széchenyi tér, és a Szent István tér és környéke.

Parkolás szempontjából zónákra oszlik fel Pécs. Mi a kettes zónában parkoltunk el 160 Ft/órás díjért a Szent István tér közelében.

Itt található a Középkori Egyetem, az Aranyos Mária-kápolna romjai, a Püspökvár, a Pécsi Bazilika, a Dóm Kőtár, és Liszt Ferenc erkélyről integető szobra is. Továbbhaladva pedig a Mauzóleumba, majd az Ókeresztény sírkamrákba "botlunk", amelyek a Világörökség részeinek számítanak. Itt található ugyanis a Péter-Pál sírkamra,  illetve számos egyéb sír, kápolna és régészeti lelet, melyek ókeresztény szimbólumokkal vannak díszítve. A falak festése a római katakombafestészethez hasonlítható.

Ide belépő 1700 Ft-tól kezdődik.

A Pécsi Bazilika oldalánál

Az Ókeresztény sírkamrák utcáján (Janus Pannonius utca) továbbhaladva a Széchenyi tér felé először a Csontváry Múzeumba, majd a lakat falba fogsz botlani. Egy utcával fentebb pedig (Káptalan utca) pedig a Vasarely Múzeum található.

A Széchenyi téren található Jakováli Hasszán dzsámija,ami Magyarország egyik legjobb állapotában fennmaradt török építészeti emléke. Ugyanis ez az egyetlen olyan dzsámi, amelynél mind maga a dzsámi, mind pedig a hozzá csatlakozó karcsú minaret majdnem változatlanul őrizte meg az eredeti tömegcsoportot.

Lefelé sétálva pedig elhaladunk a Szentháromság-szobor, a Hunyadi-szobor mellett. Érdemes megállni a Zsolnay-kútnál is, mely a Szent Sebestény vértanú templom előtt található.Ahogy haladunk az Árkád felé a sétálóutcában látni fogunk egy teret baloldalt, ahol általában deszkáznak és egyéb extrém sportokat űznek a fiatalok a Zsinagóga előtti placcon.

Érdemes ellátogatni a Zsolnay-negyedbe, illetve felmenni a Tettyére is. Játszótér és romok várnak az érdeklődőkre. Érdemes  az itt található Tettye étteremben is enni, mivel nagyon minőségi az étel és hatalmas adagokat hoznak ki.

Mi Pécsen a Bagolyvár fogadóban szálltunk meg 15000 Ft-ért/éj áron. Külön kis házunk volt, ahonnan kilépve elterült alattunk a szőlőliget, és alatta a város. Mesébe illő volt.

Az étterem is nagyon jó. Konkrétan nem szerintem egy kamasz fiú nem bírná megenni a főételt kajakóma nélkül :D

Kilátás Bagolyvárból

Összességében imádtam ezt a nyaralást. Nem volt túltervezve, mégis rengeteg mindent csináltunk pár nap alatt. Jókat ettünk, és kirándultunk.

Pécsről pedig a galéria a képre kattintva nyílik meg:

Ti voltatok már Pécsen és környékén?

süti beállítások módosítása
r=o.createElement('script');r.async=1; r.src=t+h._hjSettings.hjid+j+h._hjSettings.hjsv; a.appendChild(r); })(window,document,'https://static.hotjar.com/c/hotjar-','.js?sv=');