Büntetlenül meg lehet verni és alázni a vendéget Magyarországon?
2017. október 16. írta: Szabinae

Büntetlenül meg lehet verni és alázni a vendéget Magyarországon?

A KFC szerint mindenképpen....

A király utcai KFC szerint mindenképpen, hisz mikor panaszkönyvet kért a vendég, aki mellesleg újságíró, és nagy KFC rajongó is, akkor kidobták, és megverték. A dolog pikantériája, hogy nemrég hozta le az Index a KFC imádatáról szóló cikkét. Szóval mindennek elmondható a fiatalember, csak kihaénnemésjárassukleakfct embernek nem....

Szabó Zoltán indexes újságíró ugyanis volt annyira galád, hogy a panaszkönyvet merte kérni (jogosan), mire miután nem engedte, hogy hülyének nézzék, kidobták, és megverték. 

kfc_szabo_zoltan.jpg

A KFC pedig megbukott krízis kommunikációban.

Kríziskommunikációból levizsgázott a KFC, mivel ahelyett, hogy normális közleményt adtak volna ki, inkább kikapcsolták az értékelési lehetőséget,  és törölgetni  kezdték a negatív kommenteket, majd a "Keddi kosár"  szokásos poszt alá írt egyik kommentre reagálva írtak egy közleményszerűséget. Nem külön posztot, nem külön kép alá. Kommentet írtak.  NO KOMMENT! 

KFC Sziasztok! Szabó Zoltán ügyét azonnali hatállyal és kiemelten kezeljük. Ezzel kapcsolatban jelen pillanatban is vizsgálatot végzünk a cégen belül, amely folyamatban van. Egyelőre az üggyel kapcsolatban sajnos nem tudunk többet elmondani. Üdvözlettel, KFC Magyarország

A HVG.hu 12.25-kor megjelent cikke szerint a HVG munkatársai elérték a KFC kommunikációs vezetőjét:

"Juhász Nándor marketingvezető is a Facebookon olvasott a történtekről, azt házon belül, más forrásból nem jelentették hétfő 11 óráig. Ezért egyelőre semmilyen érdemi nyilatkozatra nem vállalkozott, de az aggasztó eset azonnali, teljeskörű kivizsgálását ígérte. Azt mondta, Szabóval együtt szeretnék feltárni, mi történt, és a vizsgálat gyors lezárulása után érdemben is nyilatkoznak."

A Facebook komment cunami miatt elkezdték törölgetni a negatív, anyázós  kommenteket.

Törölgettek, nem pedig reagáltak. Tipikus mismásoljunk a történetről kommunikációt láthattunk gyerekek....

Miután megunták a negatív rankinget, azt is letiltották pár órára, majd most este visszakapcsolták. (Ki tudja. Lehet véletlenül...)

A KFC teljeskörű kivizsgálást kér az ügyben, ám a nép haragját olyannyira sikerült "elnyernie " az étteremnek, hogy kevesebb, mint fél nap alatt sikerült 1,1 csillagosra levinni az éttermi értékelést.

kfc.JPG

Hogy ebből mi a tanulság? Ha a vendég panaszkönyvet kér, azt egyrészt ne veresd meg a biztonsági őrrel. Másrészt ne mismásolj utána, hanem vállald a felelősséget. Add oda, és tegyél eleget a kötelezettségnek és ne egy A4-es üres lappal akard hülyének nézni a vendéget. A panaszkönyv egy hivatalos dokumentum, amelyet mindenhol kötelesek a vendég kérésére odaadni.

Szabó Zoltán posztja változtatás nélkül:

Egyrészt én vagyok az, aki tényleg rajong a KFC-ért, mert az omlós panír, meg a 11 titkos fűszer, és ezt a vonzalmam nem is szégyellem. Másrészt én vagyok az, aki ennek ellenére soha többet nem megy KFC-be, miután véresre verték a Király utcai gyorsétteremben.
De csévéljük vissza kicsit az eseményeket: vasárnap van, este fél tíz múlt és én éppen távoztam a Corinthia Grand Hotelből, ahol viszkikóstolás zajlott, én például tokaji aszús hordókban érlelt skót viszkit forgatva szidtam az új iOS 11-et az Index egykori dizájnerével. Süppedős szőnyeg, vágott virág, megtévesztően európai hangulat. Volt még majdnem fél órám, hogy találkozzam egy barátommal, aki hétfőn reggel utazott vissza Svájcba, ezért gondoltam adok a körülöttem lassan köröm alatt felgyűlő koszra hasonlító előítéleteknek, és eszem valamit a KFC-ben.

A sorban még elbeszélgettem egy párral, akik előadták ugyanazt a számot, amit hetente kétszer látok: a fiú megismer, vadul indexezik, a lány meg néz, hogy fogalmam sincs ki ez, és nem, akkor se tudom, ha mindig van vele a videókban egy nagydarab szakállas.
A pár előttem rendelés nélkül távozik. Én kérnék, de a pénztáros fiú jelzi, hogy csak elvitelre lehet. Én visszakérdezek, hogy nem lehetett volna esetleg ezt a sor elejére kiírni, és akkor nem ácsorgok itt annyit.

“De lehetett volna. Ha nem kérsz semmit, kiállnál a sorból?” - kérdezi a srác, és nekem ezen a ponton egy kicsit sok lett ez. Nem vagyok egy kiköpött William Foster az Összeomlásból, nem akarnék fegyverrel hadonászni, csak mert fonnyadt a saláta a hamburgerben, de az elmúlt pár nap megviselt: találkoztam már flegmán értetlenkedő bolti eladóval, nagyon elfoglaltan megvárakoztató felszolgálóval, és egy étteremvezetővel, aki arra a kérdésre, hogy miért nincs éppen nyitva a konyha, annyit válaszolt, hogy csak.

Ezért most, így a hét végén, bátran kikértem a vendégkönyvet. Nem vagyok egy nagy feljelentő, nem szoktam minden rosszindulatot kétszer iktatni, ezért azt gondoltam, hogy annyit írok majd csak bele: Bunkó a kiszolgálás. Üdvözlettel: Szabó Zoltán

“Nincs” -válaszolt a pénztáros. Ott szokott lenni, de most nincs. Itt egy kicsit elkapott a jogaiért, meg persze a rántott csirkecombjáért küzdő kisember haragja, és mondtam, hogy vendégkönyvnek lennie kell, szerintem hívja ide az üzletvezetőt.

Az üzletvezető sietve érkezett, kezében egy A4-es, üres fénymásolópapír, hogy akkor ide írjam le, mi a bajom, és húzzak el. Én persze mondtam, hogy ennyire nem vagyok hülye, ezt a fecnit egyszerűen ki fogja dobni, a panaszkönyv lényege éppen az, hogy hivatalos dokumentum, kötelesek válaszolni, és talán valaki az egyik képzésen elmagyarázza majd az újonnan felvett munkatársaknak, hogy nem kell direkt seggfejnek lenniük a vendégekkel.

“Kidobjam?” - szólt bele a beszélgetésbe a megtermett biztonsági őr, az üzletvezető meg gyorsan rövidre zárta a vitát a papírlappal és a panaszkönyvvel: “Dobd ki”.

A biztonsági őr nem kért meg arra, hogy távozzak, sőt még csak fel sem szólított: egyszerűen megragadott és irtózatos erővel végigráncigált az éttermen, majd kidobott az ajtón. Amikor kissé döbbenten felnéztem, csak annyit tudtam kérdezni, hogy ugye nem fogsz még megütni is?

Ekkor ütött meg először. Ököllel. Leesett a szemüvegem, és éreztem, hogy az orrom elönti a vér. És előbújik belőlem a kétségbeesetten dühös Kohlhaas Mihály, aki itt és most nem fog szépen hazamenni és nem elégszem meg annyival, hogy ír egy lehúzó értékelést erről a helyről a Foursquarre. Elővettem a telefonom és szóltam a biztonsági őrnek, hogy felveszek mindent és most bemegyek, beszélek az üzletvezetővel, mert nem hiszem, hogy ez a KFC-ben a rendszerszintű panaszkezelés. A videó szerint ezután már csak annyit ismételgettem, hogy ez most komoly? Beléptem az ajtón, majd felvettem videóra ahogy többször megüt, amíg a földre nem esek. Ezután hívtam a rendőrséget.

A biztonsági őrt garázdaságért állították elő, engem sértettként hallgattak ki, miután a szám több öltéssel összevarrták a balesetin.

Naponta vernek meg kötekedő vásárlókat, mégis mit akarsz?

Semmi mást nem szeretnék, csak azt, hogy egyetlen pillanatra azt érezzem, hogy legalább a multinacionális nagyvállalatok nem úgy működnek ebben az országban, mint valami MGTSZ. Hogy hiába a rendszerszintű erőszakosság, meg hogy újból terjed, hogy hiába van igazad, kussolj, de legalábbis beszélj halkan, tisztelettel az elvtárssal, a kapitalizmus azért még működik, és képes kezelni az ilyen jellegű hibákat. 

Nem érdekel a személyes felelősségre vonás, az a rendőrség és a munkáltató dolga, engem az érdekel, hogy a KFC-t is működtető Amrest elnézést tud-e kérni, és tudja-e garantálni, hogy

  • Ezentúl nem agresszív, frusztrált biztonsági őröket alkalmaznak, hanem olyanokat, akik képesek normálisan kommunikálni a problémás vendégekkel.
  • Megvizsgálják-e, hogy mégis hogy lehet, hogy nem volt az étteremben panaszkönyv, és hogyan fordulhatott elő, hogy a biztonsági őr jelvényén se a neve, se valami, a későbbi panaszt megkönnyítő azonosítószám nem szerepelt?
  • Hogy hajlandóak e nyilvánosan megosztani, hogy ezentúl mit tesznek azért, hogy az üzletvezetők képzésébe beépüljön a panaszkezelés?

Ezenfelül szeretném, ha a KFC-t is működtető Amrest az esetleg felmerülő orvosi költségeken túl 500 ezer forintot fizetne kártérítésként, mert a munkatársuk a boltjukban nyolc napon belül gyógyuló sérüléseket okozott egy vendégnek. Ebből az ügyből nem szeretnék hasznot húzni, csak annyit szeretnék, hogy a cég ezt az összeget, ami a Király úti KFC pár órás forgalma csupán, november 1-ig utalja át egy általam meghatározott, gyermekekkel, szegényekkel és elesettekkel foglalkozó alapítvány számlájára.
Bevallom, fogalmam sincs, hogy ekkora összegű nem vagyoni kártérítést megítélne-e ebben az esetben egy magyar bíróság, de nem is pereskedni akarok: hanem azt érezni, hogy ritkán, de mégis úgy működik itthon valami, mintha Európában lennénk.

Részeg voltál, megvertek, hol itt a történet?

Először is az orvosi látlelet szerint sem voltam részeg, de elismerem, hogy nem köptem ki a viszkiket kóstoláskor. Ennek ellenére egyszer sem ütöttem vissza, és semmilyen, felületi sérülést sem okoztam a biztonsági őrnek, egyszerűen hagytam hogy hülyére pofozzon. Minden bizonnyal éppen azért hitte, hogy ezt megúszhatja, mert hétvégente rendszeresen fordul elő, hogy részegeket kell kidobniuk az étteremből és az igazi részegek azután nem panaszkodnak, inkább hazaszédelegnek.

Miért nincs ebből cikk az Indexen?

Sokat gondolkoztam, hogy jó-e, ha ezt kiírom magamból, azzal a vicces felhanggal, hogy én vagyok jelenleg a magyar sajtó önkéntes KFC-szóvívője, a legnagyobb rajongó, erre még engem is laposra vernek. De aztán úgy döntöttem, hogy nincs is annál rosszabb, mint amikor az újságíró a lapot és a nyilvánosságot kalapácsként lengetve intézi el az ügyeit. 
Azt remélem, hogy ez már nem az az ország, ahol félrerakják a legszebb paradicsomokat a művész úrnak, és az elvtárs pult alól kapja a felsált. Én nem azt szeretném, ha engem többet nem vernének meg a KFC-ben, hanem azt akarom elérni, hogy a részeg bulizókat, de még az apróval betévedő hajléktalanokat se bántsák. És a KFC mellett a Pizza Hutot, és a Starbucksot is működtető Amrest Magyarországon éppen úgy vállalná a felelősséget az ilyen hibákért, mint ahogy ezek a márkák tennék az Egyesült Államokban.

Éppen ezért nem zavar, sőt szeretném, ha ezt a posztot megosztanátok, esetleg cikket írnátok belőle, érdekel, hogy az Amrest egyáltalán válaszol-e, és ha igen, akkor semmitmondó mellébeszélés vagy áldozathibáztatás helyett megér-e nekik 500 ezer forintnyi adomány azt, hogy felelősségteljes cégként tudjanak megjelenni ebben a történetben.

Az esetről a videót itt tekinthetitek meg:

Vajon ez mindennapos eset? Hány áldozata lehet a király utcai KFC-nek? 

Forrás: Szabó Zoltán Facebook, Hvg, Király utcai KFC

!!! UPDATE !!!

A KFC közleményt adott ki:

"Rendkívül sajnáljuk a vasárnap este, a Király utcai éttermünkben történt eseményeket.

Teljes mértékben vállaljuk a felelősséget a történtekért. A biztonsági őr és néhány alkalmazottunk részéről tanúsított viselkedés teljes mértékben ellentétes a cég értékeivel, továbbá az általános emberi értékekkel, az udvariasság és a vendéglátás alapelveivel.

A sérülést szenvedett vendégünktől mélységes elnézést kérünk és felajánljuk segítségünket, kárpótlásunkat.
Természetesen azonnal megkezdtük az eset kivizsgálását, jelen pillanatban a következőkről tudunk nyilatkozni:
Habár az incidenst okozó biztonsági őr egy alvállalkozó biztonsági szolgálat alkalmazottja, teljes felelősséget vállalunk a tetteiért. Az érintett biztonsági őrt elbocsájtották. A céggel való szerződés felülvizsgálatát tervezzük.
A vizsgálat lezárultáig felfüggesztettük az étterem műszakvezetőjét is. Az ügy fényében munkatársainknak újabb ügyfélkezelési, illetve probléma- megoldási tréninget szervezünk a hasonló esetek elkerülése érdekében.
Vendégünk nyilvános kérésének megfelelően örömmel támogatunk egy magyar karitatív szervezetet, alapítványt.
Még egyszer elnézést kérünk a történtekért, mely egyszeri eset volt. Minden szükséges lépést megteszünk annak érdekében, hogy vendégeinkkel tisztelettel bánjanak és megfelelő kiszolgálásban és bánásmódban részesüljenek éttermeinkben."

süti beállítások módosítása
r=o.createElement('script');r.async=1; r.src=t+h._hjSettings.hjid+j+h._hjSettings.hjsv; a.appendChild(r); })(window,document,'https://static.hotjar.com/c/hotjar-','.js?sv=');