Mellékhelyiség felújítás saját kezűleg
2019. február 01. írta: Szabinae

Mellékhelyiség felújítás saját kezűleg

A mellékhelyiség (WC) a reggeli rutin egyik lényeges eleme, hisz kvázi itt indítjuk a napot, és emiatt elengedhetetlen a megfelelő kényelem kialakítása. Legalábbis szerintem. 

wc_felujitas_blogozine_cover.jpg

Mi egy 60-as években épült társasházban lakunk, ahol nem elég, hogy ajtófetisizták éltek, de még a mellékhelyiség szerepét sem értékelték ennyire,  mivel nincs benne fűtés, és ocsmány sötét bordóval csempét is használtak, ami eléggé beszűkítette optikailag az egész teret.

A mellékhelyiség mérete 120*80 centiméter, 160 centi magas bordó csempe öleli körbe.

CSEMPEFESTÉS

Első lépésként a ronda bordó csempétől szabadultam meg csempe festés segítségével. 

Ebből a bordó csempéből indult az egész folyamat:

wc_festes_blogozine_masolata.png

Lépések:

1, Zsírtanítsd húgykőtelenítsd, és vízkőtelenítsd az egész felületet.  Amint megszáradt a takarítás, kezdődhet is a két napos munka.

2, A falnál, és a padlónál használj maszkolószalagot, hogy ne fesd le azt is. A wcre tegyél fóliát.

3, Ezután jöhet az alapozás. Ehhez a Poli-Farbe Cellkolor univerzális alapozóját használtam. A száradási idő szobahőmérsékleten 10 óra. 8 óra elteltével festhető rá a második réteg. A mellékhelyiségbe kellett a két réteg, és a festés előtt alaposan fel kell keverni a festéket. Ehhez a folyamathoz én mindig sushis pálcikát használok. 

4, Az alapozó megszáradása utána (tehát 10 óra elteltével) jöhet a a zománc festék. Mivel itt is oldószeres festéket használtam, így ezt is fel kell keverni alaposan, majd ecset, illetve szivacshenger segítségével felvittem a felületre. Ehhez a művelethez Poli-Farbe Cellkolor selyemfényű zománcfestékét használtam, amely egy tartós védelmet biztosító, nagy tapadóképességű, jól fedő, rugalmas, időjárásálló festék. Mivel egy sötét bordó színt kellett eltüntetni, szükség volt két réteg zománcra. 24 óra után festhető rá a következő réteg, 6-8 óra után tudsz hozzáérni úgy, hogy nem festékez össze azonnal, és 48 óra alatt szárad meg teljesen.

lrm_export_172616100210765_20190117_214641686.jpg

Ha valahova lecsöppen a festék, akkor azt lakkbenzin vagy szintetikus hígító segítségével tudod visszaszedni, illetve az eszközöket is azzal tudod azonnal kitakarítani. Én csak az ecsetet takarítottam ki. Hengerből mindig újat használtam. Érdemes latex kesztyűben, és olyan ruhában végezni az egész folyamatot, amit nem sajnálsz összekenni, mert tuti rá fog csöppenni a festék, vagy simán csak hozzáérsz a falhoz.... A ruhából pedig semmivel nem jön ki a festék.

Ilyen lett a végeredmény:

lrm_export_172222681865655_20190117_214008267-01.jpeg

A projekthez a következőket használtam:

  • Tisztító eszközök
  • Ecsetek
  • Szivacs henger
  • Szintetikus hígító
  • Fólia
  • Univerzális alapozó
  • Selyemfényű zománcfesték 

SZŐNYEG

Ameddig száradt a zománc festék, addig én kiszabtam a WC helyét a szőnyegből, méretre vágtam, majd összevarrtam.

Ehhez 3 db 1500 Ft-os JYSK szőnyeget használtam fel, mivel ha egyben veszek 120*80 centis szőnyeget, az 13000 Ft lett volna, így pedig 4500 Ft-ból "megúsztam". Arra pedig, hogy a nagy részét kivágjam belőle, az olcsóbb megoldás is tökéletes.

Lépések:

1, Középen bevágtam az egyik szőnyeget, és a WC körül körberajzoltam filccel, majd körbevágtam, és a többi szőnyeget hozzámértem, bejelöltem, majd méretre szabtam.

wc_felujitas_blogozine.jpg

2, Ezután a hátsó vágás kivételével az egészet egybevarrtam, majd amint megvoltam a varrással, bepróbáltam, majd helyeztem a helyére.

POLC

A konyha projektnél megmaradt faanyagot hasznosítottam újra. mivel a 60*40 centis szekrénybe beépítettünk egy 50 centi széles szagelszívót, így annak a fehér deszka anyaga megmaradt. Azt méretre vágtuk dekopírfűrésszel.

A szegletvasat a becsavaroztam facsavarral a polcba, majd egy kis fúrás után tiplivel és csavarral rögzítettem a mellékhelyiség falára is őket

Remélem hasznos volt számodra a bejegyzés és neked is megjött a kedved egy kis WC renováláshoz ;)

Íme a végeredmény:

wc_felujitas_blogozine1.jpg

Tudsz követni Facebookon is: Blogozine 

Megtalálsz Instagramon is: @szabinea

Kérdésed vagy észrevételed van? Írj emailt: blogozine.hu@gmail.com

 

süti beállítások módosítása
r=o.createElement('script');r.async=1; r.src=t+h._hjSettings.hjid+j+h._hjSettings.hjsv; a.appendChild(r); })(window,document,'https://static.hotjar.com/c/hotjar-','.js?sv=');