Íme a mindenmentes isteni mézeskalács recept
2016. november 19. írta: Szabinae

Íme a mindenmentes isteni mézeskalács recept

Glutén- és laktózérzékenyként én meg vagyok karácsonykor kissé lőve. Mindent a saját kezemmel csinálok, hogy tuti ne legyek rosszul. Úgy gondoltam többen szenvedünk valamilyen érzékenységben, úgyhogy elhoztam nektek kedvenc mézeskalács receptemet.

mezi1.jpg

Egyszerű, könnyen elkészíthető, és sütés után ízlés szerint díiszithető is. Javaslom légmentesen záródó dobozban vagy tasakban tartani, ha kihűlt :)

Hozzávalók:

  • 125 g eritrit vagy bármilyen más cukor, de én eritrit párti vagyok a 0%-os GI (glükémiás index) miatt
  • 750 g Schär liszt vagy én úgy is szoktam fele rizsliszt, fele Schär
  • 2 tk. szódabikarbóna
  • 1 tk. só
  • 2 tk örölt gyömbér
  •  2 tk fahéj
  •  ½ tk. örölt szegfűszeg
  •  ½ tk. szerecsendió
  •  225 g Ráma
  •  125 g méz

Elkészítés:

A cukrot, lisztet, sót, szódabikarbónát, fűszereket összekeverjük majd a puha vajjal (én ezt az állagot mikrozással érem el) összedolgozzuk.

Hozzáadjuk a mézet, összegyúrjuk, és két cipót formázunk belőle. A kész tésztát legalább 1 órát pihentetjük, de legjobb este elkészíteni és másnap reggelig állni hagyni. Lisztezett deszkán nyújtsuk ki 2-3 milliméter vastagságúra. Tetszés szerinti formákat vágunk ki belőle és kivajazott vagy sütőpapírral bélelt tepsibe rakjuk egymástól kellő távolságra (kb 1,5 szeresére nőnek).

180 C-ra (légkeveréses 160 C) előmelegített sütőben 8-10 percig sütjük (amíg, világos zsemle színű nem lesz).

Ha elkészültek, kedved szerint díszitheted, építheted, alakíthatod.

Sőt, ha büszke vagy készítményedre, küld el nekem a blogozine.hu@gmail.com -ra, vagy Facebook üzenetben, mert a legszebb alkotás nyer valami szuper ajándékot ;)

Természetesen erről Ti fogtok szavazni a Facebook oldalon keresztül, mert ahány ember, annyi vélemény :*

 mezi.jpg

Jó étvágyat hozzá!

 

Érdekes lehet még: Lisztmentes villámgyors paleo keksz recept

 

Még több receptért és egyéb szuper dologért kövess Facebookon is ;)

süti beállítások módosítása
r=o.createElement('script');r.async=1; r.src=t+h._hjSettings.hjid+j+h._hjSettings.hjsv; a.appendChild(r); })(window,document,'https://static.hotjar.com/c/hotjar-','.js?sv=');