Ajtófelújítás egyszerűen és olcsón
2018. augusztus 30. írta: Szabinae

Ajtófelújítás egyszerűen és olcsón

A régi építésű lakások sokszor elsárgult beltéri ajtókkal is járnak. Olyanokkal, amelyek nálam is megtalálhatók, és őszintén szólva, botrányosan rosszul néznek ki.

Régóta gondolkodtam már azon, hogy kicserélem őket, de aztán a konyha és a fürdőszoba DIY felújítása meghozta a kedvemet az ajtók rendbehozatalához is.

Igazából csak egy kis idő, elszántság és jó minőségű festék kell ahhoz, hogy újból szép fehér ajtóink legyenek, de sokkal olcsóbb, mintha új ajtót venne az ember.

ajto.jpg

Az üveg sajnos ragasztófoltos, de megpróbálok javítani rajta: rendeltem dekorszalagot a neten, azt fogom odarakni. Remélem, segít! :)

Íme az ajtófestés lépésről-lépésre:

1. Lépés: Pakolj el a festeni való területről minden mozdíthatót, hogy ne később kelljen kerülgetni

2. Lépés: A régi, málló részeket távolítsd el, csiszold át a felületet jó alaposan. Zsírtalaníts, törölj át mindent alaposan.

3. Lépés: Tegyél az üvegekre maszkolószalagot, hogy ne legyen festékes – ezt a lépést nem érdemes kihagyni, mert ha összefested az üveget, később csak nagyon nehezen, hígítóval tudod eltávolítani a festéket.

4. Lépés: Tegyél a padlóra takarófóliát. Lehet kapni a barkácsáruházakban, festék-szakkereskedésekben olyat, amelynek a vége maszkolószalagos. Én pont ilyet használtam.

5. Lépés: Ha van szőrös kisállatod (kutya, macska, vadászgörény stb.), zárd ki a helyiségből. Tuti akkor mászik bele a festékbe, amikor az még nem száraz...

6. Lépés: Használj kesztyűt (én mindig drogériában veszek eldobható kesztyűt).

Mivel az oldószeres festék nagyon nehezen jön le a bőrről, olyan ruhában dolgozz, amit nem sajnálsz, mivel lehetsz bármennyire is óvatos, tuti össze fogod valamennyire festékezni magad. Tapasztalat.

7. Lépés: Alapozás.

Én ecset és szivacsos henger kombinációjával festettem, mivel az üveg közelében ecsettel egyszerűbben lehetett festeni. A Poli-Farbe Cellkolor univerzális alapozóját használtam, amely alkalmas megfelelően előkészített kül- és beltéri fafelületek alapozó festésére és fémfelületek közbenső festésére is. Nekem 1 réteg elég volt, de van, hogy kell a 2 réteg. 

8. Lépés: Festés zománcfestékkel

Az alapozó festése után legalább 20, de inkább 24 órát várjunk. Hallgassunk a szakikra. Ezután keverjük fel alaposan a zománcfestéket, majd hordjuk fel a felületre egy tiszta henger segítségével. Én selyemfényű fehéret használtam. Az első réteget hagyjuk 24 órát száradni, majd jöhet a második réteg, amint az is megszáradt, kész is vagy! A művelethez a Poli-Farbe Cellkolor selyemfényű zománcfestékét használtam, amely egy tartós védelmet biztosító, nagy tapadóképességű, jól fedő, rugalmas, időjárásálló festék.

Bal oldalon a lefestett ajtó, jobb oldalon a még festetlen párja

ajto_festes_blogozine_2.jpg

9. Lépés: Az esetleges festéknyomokat távolítsd el hígítóval, és moss fel.

Figyelem! Amennyiben kisállatod van, ne engedd be a munkaterületre! Nem akarhatsz macskát/kutyát szőrteleníteni, nem beszélve arról, hogy nekik ez mérgező. Szóval a kiskedvenceket zárd ki, amíg dolgozol.

A projekthez a következőket használtam:

  • Tisztító eszközök
  • Ecsetek
  • Szivacs henger
  • Szintetikus hígító
  • Fólia
  • Poli-Farbe Cellkolor univerzális alapozó
  • Poli-Farbe Cellkolor selyemfényű zománcfesték 

Tudsz követni Facebookon is: Blogozine 

Megtalálsz Instagramon is: @szabinea

Kérdésed vagy észrevételed van? Írj emailt: blogozine.hu@gmail.com

Érdekes lehet még:

Bútorfelújítás - Csináld magad

poli2_1.jpg

Kerítés festés egyszerűen

erkely_felujitas_festes_blogozine_3.jpg

 

süti beállítások módosítása
r=o.createElement('script');r.async=1; r.src=t+h._hjSettings.hjid+j+h._hjSettings.hjsv; a.appendChild(r); })(window,document,'https://static.hotjar.com/c/hotjar-','.js?sv=');