Bútorfelújítás: csináld magad, nem bánod meg!
2018. augusztus 26. írta: Szabinae

Bútorfelújítás: csináld magad, nem bánod meg!

A bútor felújítás, a DIY megoldások fénykorukat élik. Egyrészt lehet kreatívkodni, másrészt olcsóbb felújítani egy jó állapotban lévő, ám küllemileg nem éppen szép darabot, mint venni egy újat. Sokkal...

Nem is kell hozzá túl sok minden, csak egy alapos előkészület, alapozás, majd festés.

poli2.jpg

A bútor felújítás lépései:

1, Csiszolás

Az egyik legfontosabb lépés a csiszolás, és az adott felület tökéletes kosz-, illetve zsírtalanítása, hiszen ez az alapja az egésznek. A régi lakkréteget minden esetben vissza kell csiszolni a tökéletes tapadás érdekében.

A laminált, kezeletlen fát pedig elég csak finoman felcsiszolni, portalanítani.

2, Alapozás

Amint kész a csiszolás és a portalanítás, neki is állhatunk az alapozásnak. Erre azért van szükség, hogy a lazúr jól tapadjon, és ne dobja le magáról a bútor. Az alapozó festés tökéletes rovarok, esztétikai és szerkezeti gombakártevők, szürkepenész, kékgombák, korhasztó gombák elleni megelőzésre, vagy a már kialakult fertőzés megszüntetésére is.

Én egy erkélyen lévő széket újítottam fel, amelyhez a Poli-Farbe Boróka Base fakonzerváló alapozót használtam. A felhordást ecsettel végeztem, majd 24 órán keresztül hagytam száradni. Az alapozó festés végén elmostam az ecsetet lakkbenzinnel.

poli3.jpg

3, Festés

Az utolsó lépés maga a festés. Ehhez a Poli-Farbe Boróka oldószeres vékonylazúrt használtam, rózsafa árnyalatban. Ezt két rétegben vittem fel, és a jobb tapadás érdekében a rétegek között finoman meg is csiszoltam a felületet. A száradási idő itt is 24 óra.

Az oldószeres festéknél / alapozónál fontos, hogy használat előtt keverjük fel alaposan a festéket!

Az egész művelet 3 napot vett igénybe, és szerintem szembetűnő a különbség, megérte! :)

Az egész művelet 3 napot vett igénybe és szerintem szembeötlő a különbség :)

Amire a bútorfelújításhoz szükséged lehet:

  • Csiszolóeszközök ( én csiszoló szivacsot, és dörzspapírt használtam)
  • Ecset
  • Poli-Farbe Boróka Base fakonzerváló alapozó
  • Poli-Farbe Boróka oldószeres vékonylazúr
  • Lakkbenzin

ÍME A VÉGEREDMÉNY :)

poli.jpg

Tudsz követni Facebookon is: Blogozine 

Megtalálsz Instagramon is: @szabinea

Kérdésed vagy észrevételed van? Írj emailt: blogozine.hu@gmail.com

 

 

süti beállítások módosítása
r=o.createElement('script');r.async=1; r.src=t+h._hjSettings.hjid+j+h._hjSettings.hjsv; a.appendChild(r); })(window,document,'https://static.hotjar.com/c/hotjar-','.js?sv=');