Milosz, az Égei-tenger gyöngyszeme
2019. február 24. írta: Szabinae

A kék-fehér házakról, álomszép tengerről mindenkinek Szantorini jut eszébe, pedig a Kikládok szigetei között Milosz a legeredetibb és legegyedülállóbb. Nem mellesleg hivatalosan is szent szigetté van nyilvánítva.

Szantorinihez hasonlóan Milosz vulkanikus eredetű sziget, és rengeteg hihetetlen formájú, színű követ, sziklaképződményt, valamint számos barlangot is lelhetünk.

Érdemes elő, vagy utószezonban érkezni, mivel akkor mind az időjárás, mind a turisták mennyisége is kellemes. Mi októberben mentünk, de a helyiek a június-július-szeptember időszakot javasolják.

A repülőjegyeket az Aegean Airlines járataira foglaltuk még májusban, a szállást pedig utazás előtt bookingon egy nappal. Tudom, bátor dolog, de utószezonban mentünk, és a 12-ből 4 napra foglaltunk csak. A többit a szigeten személyesen. Béreltünk quadot napi 20-25 euróért, a szállásunk pedig átlag 60 euró volt naponta 2 főre.

Milosz nem csak gyönyörű strandokat rejt magában, hanem híres az ókeresztény katakombáiról, a Milói Vénusz -ról, és a tipikus kék-fehér külsejű településeiről is.

Nem is olyan régen hivatalosan is szent szigetté nyilvánították a szigetet, mivel a lenyűgöző szépségű korai keresztény katakombák miatt évente zarándokok ezreit látogatnak Miloszra.

POLLÓNIA

A sziget egyik legszebb települése Pollónia. A csücsökben helyezkedik el, a közelben gyártják Milosz - szerintem - legfinomabb borát, és egyszerre homokos, és sziklás partszakaszokkal rendelkezik.

Mi apartmanban szálltunk meg itt, ahol a teraszunk ránézett a tengerre. Meseszép volt.

A Perla Roomsban szálltunk meg:

Ez volt a legjobb szállásunk a nyaralás alatt. Egyedül a szigetcsúcs miatti szél vett el ebből az élményből, de mi pont kifogtunk egy szelesebb időszakot. A szállásadónk végtelenül korrekt volt, és mindenben segített nekünk.

Ez pedig Pollónia két partja - éljenek a sziget csúcsok :)

Pollónia kis halászfalu, amit egy nagyon szép strand vesz körül, és saját mólóval, illetve kiváló éttermekkel rendelkezik. Elhelyezkedésének köszönhetően nagyon népszerű úticél a turisták számára. A kis kikötőből pedig akár Kimolos-szigetére és át tudunk menni komppal.

Milosz egyik helyi "specialitása" a macskák :D

Pollóniai macskák:

ADAMAS

Adamas a sziget kikötővárosa. Innen indulnak, és ide érkeznek a hatalmas turistahajók. Különböző túrákat is szerveznek innen a többi szigetre, de akár külön hajót is bérelhetünk. Érdemes egy hajótúrára benevezni, mivel több strandot, és a barlangokat is így lehet csak megközelíteni (pl.: Kleftikot is).

Tele van élettel, panorámával rendelkező bárokkal, éttermekkel és hotelekkel. Azoknak való, akik vágynak a nyüzsgésre esténként.

Mi itt szálltunk meg a nyaralás további részében. Egyrészt mivel októberben mentünk, így egyedül itt voltak nyitva üzletek, és azt ajánlották nekünk a helyiek, hogy Adamasba költözzünk tovább. Mi pedig hallgattunk rájuk. Itt két helyen laktunk: A Langada Beach Hotelben és a Villa Notosban. A Villa Notost csak ajánlani tudom. Hihetetlenül cuki a szállásadó, gyönyörű terasza van, ami a tengerre néz, és nagyon nagy tisztaság jellemzi.

A Langada Beach Hotel felejthető. Ott csak a medence volt a plusz extra, és az, hogy megkaptunk 50 euróért 2 főre/nap. De szoba, és a reggeli hagy maga után kivetnivalót....

Villa Notos:

Langada Beach Hotel:

Adamasi macskák:

KLÍMA & TRIPITI

Klíma egy nagyon aranyos hagyományos halászfalu, nagyon kevés lakossal és tarka kétszintes házakkal. Közvetlenül Tripiti alatt található. Vagy quaddal, vagy kocsival, vagy gyalogosan közelíthető meg.

Érdemes az ókeresztény katakombák meglátogatásával összekötni.

Klímai cicák:

Tripitben találhatóak az ókeresztény katakombák, és régi színház maradványokra is bukkanhatunk a közelben. Ezen kívül itt találták meg a milói vénusz szobrát is. Igen. Azt a szobrot. Azóta sem kapták vissza...

Katakombák:

A katakombákat lépcsőn keresztül lehet megközelíteni:

A katakombák után pedig irány a színház:

Majd a hegy tetején lévő templom, ami megfigyelő állásnak is tökéletes volt. A harang segítségével pedig jelezni lehetett az esetlegesen közeledő ellenséges hajókra.

PLAKA

Ha nem fáradtál volna ki ennyi lépcsőtől, és hegymászástól, akkor érdemes ellátogatni Plakába, és ott is mászni egy kis lépcsőt az ikonikus templomig, ami minden instagrammer, és turista képén szerepel.

És ezzel be is fejeztem a településeket. Jöhetnek a strandok :)

Álomszép partokkal van megáldva a sziget, melyet járművel közelíthetsz meg. Mi quadoztunk (Használj naptejet!).

MILOSZ LEGSZEBB STRANDJAI

SZARAKÍNIKO

A hófehér holdbéli mészkőből formált strand kalózkikőtőként funkciónált. Most pedig a legfelkapottabb strandok közé tartozik. Tökéletesen lehet sznorkolni, ugrálni, és csodaszép képeket lehet készíteni.

FIRIPLAKA

Tökéletes strand a pihenésre. A körülötte lévő sziklák hihetetlen sokszínűsége le fog nyűgözni. A vörös, a fehér és a sárga árnyalatai köszönnek vissza róluk. A strandon egy lounge bár is található. Ide érdemes quaddal menni, mivel kocsival nehézkesebb a parkolás.

TSIGRADO

Firiplaka mellett található ez a gyönyörű egzotikus strand, melyet hatalmas sziklák ölelnek körbe. Egy létrán keresztül lehet lemászni a partra, és számos kisebb barlang található a fehér homokos partszakaszon.

PALIOREMA

Vulkáni vörös kövekkel tarkított partszakasz. Érdemes a vízbe sünik elleni cipőbe belemenni, mert élesek a kövek, és könnyen el tudják vágni a lábadat. Tapasztalat. Nekem Kálmi itt szedett ki a talpamból kavicsdarabokat. De a látványért megérte :)

THIORICHIA

Hajóval, és járművel közelíthető meg a hangulatos öbölben található strand. Nem található rajta kiépített vendéglátóhely, tehát hozz vizet, és ételt magaddal :)

AGIA KYRIAKI

A strand viszonylag csendes, sekély vizű, és van néhány árnyék a közeli fáknak köszönhetően és a közelben hangulatos étterem is található.

AGIOS IOANNIS

Ide csak és kizárólag quaddal érdemes menni, mivel kocsival esélyed sincs eljutni. A sziget nyugati oldalán lévő strandot szélcsendben érdemes felkeresni. Ez egy nyugodt, félreeső strand. Nem messze pedig egy kolostort is meg tudunk tekinteni.

PROVATAS

A sziget egyik kék zászlós strandja (a legszebbek között lévő), és az egyik legfelkapottabb is egyben.

PALAIOCHORI

A sziget legkedveltebb strandján napernyőket, napozóágyakat, éttermeket és különféle vízi sportokat találunk.  A föld alatti forró források pedig természetes jacuzziként üzemelnek, és a vulkanikus aktivitás bizonyos helyeken 100 ° C-ra is felmelegíti a vizet.  A környező szikláknak csodálatos vörös árnyalata van.

A szigetre érdemes az Aegean Airlines gépeivel menni, és ha időben foglalsz, akkor brutál jó áron tudsz repülőjegyet venni).

Tudsz követni Facebookon is: Blogozine

Megtalálsz Instagramon is: @szabinea

Kérdésed vagy észrevételed van? Írj emailt: blogozine.hu@gmail.com

süti beállítások módosítása
r=o.createElement('script');r.async=1; r.src=t+h._hjSettings.hjid+j+h._hjSettings.hjsv; a.appendChild(r); })(window,document,'https://static.hotjar.com/c/hotjar-','.js?sv=');