Repedt sarkak? Mutatom, nekem mi vált be!
2020. szeptember 23. írta: Szabinae

Repedt sarkak? Mutatom, nekem mi vált be!

Mióta az eszemet tudom állandóan problémám volt az, hogy bármit csináltam, ki volt repedve a sarkamon a bőr. Kentem, fújtam, mindent csináltam vele, de egyszerűen nem múlt el. Időszakosan persze voltak javulások, de állandóan visszatért. Csúnyán nézett ki, beleakadt a zokniba, harisnyába, fájt. Folyamatos lelki teherként éltem meg, hogy igénytelennek hisznek emiatt az emberek.

Pár éve derült ki, hogy van egy túl szimpatikus anyagcsere betegségem – inzulin rezisztens vagyok – és hogy valószínűleg ez áll a sarkaim hátterében, ugyanis mint azt azóta megtudtam nem csak dehidratáltság miatt nézhetnek kis rondán a sarkak.

A sarok repedés oka lehet:

  • Anyagcsere probléma: Cukorbetegség, inzulinrezisztencia, pajzsmirigy problémák
  • Bőrbetegségek: Ekcéma, pikkelysömör
  • Vitaminhiány
  • Rossz cipő, zokni
  • Elhízás – nagyobb terhelés a lábakon
  • Dehidratáltság

Így az új információk birtokában szigorú diéta mellett újult erővel vetettem bele magamat a sarkaim szebbé tételébe. Több év diéta után elkezdett javulni az inzulin görbém, és ezidő alatt kísérleteztem, kipróbáltam az összes csoda tippet, amit a neten találtam, de nem igazán hoztak tartós javulást.

furdo3_2.jpg

Kb. másfél találtam meg azt a rituálét, amivel vállalhatóvá tudom varázsolni a lábaimat.

  1. lépés: Áztatás

Minden esetben felpuhítom a sarkaimat egy jó (láb)fürdővel. Ilyenkor rakok a vízbe levendulát, kamillát, és minimum 20 percig áztatom benne a lábamat. Általában ilyenkor tartom a kádfürdős szeánszomat. Ezt hetente kétszer szoktam a nyári időszakban, és egyszer pedig téliben csinálni.

  1. lépés: Radírozás / Hámlasztás

Ha nagyon ronda állapotban van a bőröm, akkor mindig hámlasztok. Ezt leginkább hámlasztó zoknival szoktam csinálni. Ilyenkor kb. 1 hét alatt potyog le a felesleges bőr. Esténként érdemes csinálni, és egy sima pamut zoknit szerintem húzzatok fel, mert különben bőrdarabkákkal a lepedőn ébredtek.

Radírozni heti rendszerességgel szoktam egy szuper mézes testradírral (Nuxe rêve de miel tápláló testpeeling) speciális radírozó kesztyűvel, majd utána következhet a reszelés, és a hidratálás.

Én maximum havonta 1szer, de inkább kéthavonta ajánlanám a bőrhámlasztást a lábon.

  1. lépés: Reszelés

Ez történhet habkővel, és sarokreszelővel is. Én az utóbbit részesítem előnyben. Az unokanővéremnek hála megismerkedtem a világ legjobb elektromos sarokreszelőjével, és azóta csak azt használom. Fürdés után érdemes kicsit hagyni megszáradni a sarkakat, és csak utána elkezdeni a reszelést. Rétegről rétegre szabad csak haladni vele.

  1. lépés: Hidratálás

Nekem leginkább az Eucerin UreaRepair PLUS 10% Ureát tartalmazó lábápoló krémje vált be. Ezt szoktam lefekvés előtt több rétegben is bemaszírozni minden nap. Időnként hidratáló arcmaszkot is szoktam rákenni, rajta hagyom egy-két órát (ameddig megnézek egy filmet), majd lemosom, és bekenem az Ureás lábkrémmel.

 A kiszáradt könyökre is azt kenem, mert szépen behidratálja, és sokáig elég egy tubus :)

süti beállítások módosítása
r=o.createElement('script');r.async=1; r.src=t+h._hjSettings.hjid+j+h._hjSettings.hjsv; a.appendChild(r); })(window,document,'https://static.hotjar.com/c/hotjar-','.js?sv=');