BEST OF BEAUTY | EXTRA SZÁRAZ BŐR ÁPOLÁSA
2021. december 13. írta: Szabinae

BEST OF BEAUTY | EXTRA SZÁRAZ BŐR ÁPOLÁSA

Alapvetően is enyhén száraz bőröm van, ami az utóbbi hónapokban bedurvult. A műtét előtti stressz, és a maga a műtét olyan hatással volt a szervezetemre, hogy elkezdtem úgy vedleni, mint egy kígyó, közben pedig csomókban hullott a hajam. Mindennap fehér bőrréteget söpörtem le magamról, és még a legdurvább atópiás kencém is csak ideig-óráig működött, szóval elkezdtem kísérletezni, hogy vajon mit kellene tennem ahhoz, hogy reggel ne keljek úgy fel, mint egy aszott múmia.. és nem, egyáltalán nem túlzok. 

pexels-atopias_bor_blogozine_blog_hu.jpg

Szóval mutatom, miként is sikerült a sivatag száraz bőrömből emberi bőrt varázsolni:

FÜRDÉS

Többféle tusfürdőt próbáltam, és két márka terméke vált be. Mind a kettő másként működik, és más finisht is hagy maga után a bőrön, így mutatom a köztük lévő különbséget.

Eucerin AtopiControl Lipid Olajtüsfürdő

Egy olyan olajos alapú tusfürdő, amely gyengéden tisztítja és megnyugtatja az atópiás bőrt, miközben segít enyhíteni a viszketést és megelőzni a bőr további kiszáradását.

Használat közben az olajos tusfürdő átmegy olajos, krémesbe miközben gyengéden felhabzik, és hagy maga után egy krémesen ápoló réteget, ami a viszkető bőrnél nagyon jól esik.

Bioderma Atoderm Olajtusfürdő

Szintén olajos alapú tusfürdő, amely gyendéden tisztítja és nyugtatja az irritált atópiás bőrt. Használat közben egyáltalán nem habzik, az olajos állag végig megmarad, emiatt nagyon szépen nyugtatja az irritált, húzódó bőrt. Szintén hagy maga után egy ápoló réteget, de másfajtát, mint az Eucerint AtopiControl. Lágyabb, olajosabb a finish.

Az, hogy kinek melyik válik be használatban, és hatásban, már egyéni döntés. Szerintem mind a két termék szuper, s mind a kettőt rendszeresen használom.

TESTÁPOLÁS

A sima testápolás nem vált be, hiába használtam mindenféle atópiás csodakencét, amelyek alapesetben be szoktak válni, most egyszerűen semmi sem működött hosszú távon, szóval bevetettem a nehéz tűzérséget a végén, és így nézett ki a testápolási rutinom:

Nuxe Huile Prodigieuse

Ez a szuper multifunkciós száraz olaj már többször volt említve a blogon. Évek óta imádom hajra, testre, mindenhova, és most is hozzá fordultam, ám ebben az esetben a testolaj csak az első lépés volt a múmiabőrmentesítési folyamatban. A csodaolaj értékes természetes olajokat tartalmaz, ezáltal mélyrehatóan hidratálja a bőrt, miközben nyugtatja azt. 

Szóval első lépésként őt használtam. Hagytam beszívódni, majd jöhetett a második lépés:

Eucerin AtopiControl testápoló tej

A második lépés a rituálémban az Eucerin atópiás bőrre való testápolója volt, ami egy gazdag, szépen felszívó krém. Megnyugtatja és hidratálja az irritált, száraz és viszkető bőrt.

Ennek a kettőnek az együttese érte el, hogy újra emberi bőrrel rendelkezem. 

Pár nap használat után már tudtam használni testradírt a fürdés során, mellyel gyorsult az elhalt hámsejtektől való megszabadulási folyamat és jobban tudtam hidratálni a bőrömet. Ám a radírt egészen addig nem ajánlott használni, ameddig rendkívül irritált a bőr, mert csak ártunk vele. Én a Nuxe Rêve de Miel tápláló testradírt használom már évek óta. Vele is már többször találkozhattatok a blogon. Folyamatosan újra veszem, mert egyszerűen imádom azt, hogy gyengéden radíroz, miközben az ápoló összetevőinek hála az érzékeny bőrt sem irritálja, hanem hidratálja közben.

Amikor már nem volt nagyon rossz állagú a bőröm, és éreztem, hogy kezdhetek visszatérni a normáli rutinhoz, akkor az AtopiControl cseréltem a következő testápolókra:

Eucerin UreaRepair PLUS testápoló tej

Szintén száraz bőrre való termék, ám ez egy sokkal könnyedebb állagú fluidosabb testápoló. Gyorsabban szívódik fel, és bársonyos finisht hagy maga után.

Loccitane Shea Ultra Rich Testápoló Krém

A 25%-os shea vajat tartalmazó krém nem csak a shea vaj miatt nagyon jó, hanem olyan esszenciális olajok találhatóak benne, mint az édesmandula, a méz, vagy a barackmag, melyek hidratálják, ápolják, és megújítják a bőrt. Érdemes beszerezni belőle a limitált kiadásokat :)

Amennyiben Neked is extrém száraz, irritált bőröd van, abban az esetben mindenképp szerezd be ezeket, és meglátod, hogy tényleg működnek. Hihetetlen változást tudnak pár használat után már eredményezni. 

Remélem hasznosnak találtad a bejegyzést és tudtál belőle inspirálódni.

Még több inspirációért látogass el Facebookra: Blogozine 

Megtalálsz Instagramon is: @szabinea

Kérdésed vagy észrevételed van? Írj emailt: blogozine.hu@gmail.com

süti beállítások módosítása
r=o.createElement('script');r.async=1; r.src=t+h._hjSettings.hjid+j+h._hjSettings.hjsv; a.appendChild(r); })(window,document,'https://static.hotjar.com/c/hotjar-','.js?sv=');