Művészet modern köntösben - Íme a Monet Immersive Experience kiállítás
2024. október 18. írta: Szabinae

Művészet modern köntösben - Íme a Monet Immersive Experience kiállítás

Tegnap egy különleges élményt élhettem át a Monet Immersive Experience kiállításon, amely most nyílt meg Budapesten, a BOK Csarnokban. Már a belépés pillanatában éreztem, hogy ez nem egy hagyományos kiállítás lesz, és itt valóban Monet világába léptem. Az egész tárlat célja, hogy teljesen bevonja az embert  Monet lenyűgöző, impresszionista világába, modern technológiával életre keltve a művész festményeit és látomásait.

A kiállítás egyik különlegessége egy terem, amelyet Monet Giverny-ben található otthona ihletett. Ebben a szobában mintha tényleg Monet kertjében járnánk: Belépve a terembe körülöleli a vadregényes természet a vízililiomos tóval, melyet két virágokkal körbefuttatott fa híd tesz teljessé. Ahogy körülnéztem, teljesen belefeledkeztem a látványba, mintha Monet kertjének egy darabja elevenedett volna meg előttem.

A vetítések, fények és hangok hatására szinte életre keltek Monet alkotásai, s elvarázsoltak mindenkit. Érdemes a vetítő teremben megpihenni egy kicsit, mivel a művész teljes életútját bemutatják és teljesen bele lehet merülni az impresszionista életérzésbe. A VR élmény pedig még inkább fokozta az időutazás érzését, amellyel a látogatók saját bőrükön érezhetik Monet látomásainak atmoszféráját.

A kiállítás interaktív részében lehetőségem volt saját művet is alkotni, amit Monet művészete inspirált – így egy igazán személyes élménnyel távozhattam. A program összességében 60-90 percet vesz igénybe, és minden korosztály számára emlékezetes utazást kínál. Ezen a 2000 négyzetméteres gigantikus virtuális világban mindenki megtalálhatja azt, ami Monet-ban megfogja az embert. Legyen szó a Vízililiomokról, vagy a tájképekről, ez a kiállítás világszinten tömegeket vonz, és örülök, hogy Budapestre is megérkezett.

Még több inspirációért irány a Blog

Megtalálsz Instagramon is: @szabinea

Kérdésed vagy észrevételed van? Írj emailt: blogozine.hu@gmail.com

 

süti beállítások módosítása
r=o.createElement('script');r.async=1; r.src=t+h._hjSettings.hjid+j+h._hjSettings.hjsv; a.appendChild(r); })(window,document,'https://static.hotjar.com/c/hotjar-','.js?sv=');