Tápláló és egészséges reggeli villámgyorsan
2016. szeptember 21. írta: JennySophie

Tápláló és egészséges reggeli villámgyorsan

Kezdd a napod tudatosan!

img_1736.JPGA zabkása évszázadok óta tölti be a reggeli fontos szerepét, különböző kultúrákban egyaránt. Megannyi ízesítési módja létezik, és roppant egyszerű elkészíteni. Ugyan régen a szegények eledele volt, manapság divat lett a modern társadalom felsőbb osztályaiban is. A reggeli rohanásban sokszor nem jut időnk reggelizni, hogy beérjünk a munkába. "Majd bent vagy útközben bekapunk valamit!" Aztán azt a valamit általában csak egy tejeskávé helyettesíti, majd jön az ebéd, jó esetben minél hamarabb, de ha épp ránk szakad egy csomó sürgős feladat, vagy egy meeting, akkor sajnos az is délutánra csúszik. Nekem volt olyan, amikor délután fél 3-kor jutottam csak hozzá a "reggeli" kávémhoz. És nem azért, mert akkor keltem! Persze vannak, akik szerencsésen mindig be tudják osztani és tartani az étkezéseik időpontját, ez a cikk azonban most azoknak is hasznos lehet, akiknek ez sokszor gondot jelent.
zabkasa1.jpg
Tudtátok?

A zabkása alapja, a natúr zabpehely gazdag rosttartalma révén nem csak az emésztésünkre van nagyon jó hatással, de rendszeres fogyasztása csökkenti a koleszterinszintünket, a magas vérnyomást, illetve a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatát. Így kismamák és cukorbetegek is bátran fogyaszthatják. Magas fehérje, és antioxidáns tartalma mellett jelentős cinkforrásként pedig még bőrünk szépségéhez is hozzájárul. Jól hangzik, ugye? :)
3-minute-coconut-almond-porridge-1.png

heart-porridge.jpg

dsc09261.jpgNem véletlen, hogy sok fotó- és fitneszmodell is zabkásával indítja a reggelt, és ez nem csak mendemonda, én is ezt tapasztaltam, amikor New Delhiben dolgoztam modellként. A csajok nagyrésze tényleg így kezdte a napját, így akarva-akaratlanul én is rászoktam. Mivel sokszor kellett korán kelnünk és rohanni egy fotózásra, bemutatóra, vagy ha épp nem dolgoztunk, akkor a castingokra, nekünk sem volt időnk hosszasan reggelizni. Így gyors és kényelmes megoldást nyújtottak az előre csomagolt instant zabkása adagok, különböző ízekben, melyeket csak forró vízzel kellett felönteni, pár percet állni hagyni, és már kanalazhattuk is a délelőtti energiaforrásunkat. Mert hogy a zabkása nem csak táplál, de el is telíti a gyomrunkat, és a jóllakottság érzése hosszú órákig kitart. Mi vágtunk még rá friss mangót, banánt vagy epret, és kedvünk szerint megszórtuk fahéjjal, kókuszreszelékkel, és mindenféle magvakkal. A hedonisták pedig Steviával vagy mézzel édesítették tovább. Itt anno még írtam is róla, hogyan készítettem el a Sophie-féle fahéjas-gyömbéres-epres zabkását 2 perc alatt.
screen-shot-2014-08-05-at-11_31_54-am.png

a48f786121c091941c5e0e49dc23a4cb.jpg

631b49e6384bab5f278e228928023a51.jpgEzt a bevált szokásomat tovább folytathattam, amikor Londonban éltem, ott ugyanis külön "Porridge Café"-kat, azaz reggelizőket hoztak létre a zabkására alapozva. Mivel az angolok imádják, az üzletekben is hatalmas választékban juthatunk hozzá, a juharszirupostól kezdve a Cinnabon-oson át a chai fűszerezésűig. Mmmm!
0003000040102_a.jpgA natúr zabpehelyhez egyébként itthon is bármelyik bolt polcán hozzájuthatunk párszáz forintért, melyből bőséges, laktató és egészséges reggelit készíthetünk házilag, persze ha van elég időnk. A legjobb ugyanis, ha a pelyheket lassú lángon főzzük 10 percig, majd 1 órát állni hagyjuk az enyhén sós vízben. Ugyanígy tejbe is beáztathatjuk egy éjszakára a hűtőben, így reggelre biztosan ehetőre duzzad. Ínyencek illetve tejérzékenyek kókusz-, rizs- illetve mandulatejjel is kipróbálhatják! Az elkészült kását ezután ízlés szerint ízesítjük: gyümölcsökkel, magvakkal, kakaóval, fahéjjal, vagy egyszerűen csak mézzel, amihez éppen kedvünk van. 

Kevesen tudják, de a zab gluténmentes verzióban is kapható, így nyugodtan fogyaszthatják azt az erre érzékenyek is.
blueberryporridgeweb.jpg
Mivel én a lustábbak, illetve a tovább alvós - reggel róhanósok csapatát erősítem, nagyon megörültem, amikor itthon is találkoztam végre a kis instant tasakos verzióval. Több márka is behozta már hozzánk a választékát, az én kedvenceim a Fit Reggeli zabkásái lettek. 
fullsizerender_18_1.jpgExtra tipp!
Én a reggeli adagomat fel szoktam még turbózni egy teáskanál chiamag liszttel, illetve az ABY BIO magőrleményeivel. Jelenleg a Perfect Mix (bio csíráztatott barnarizs, zab-, és lenmagőrlemény) és a Szépség (bio csíráztatott aranyköles őrlemény) változat van itthon. Így biztosítom a megfelelő ásványi anyag és vitamin bevitelt is a tápanyagok mellett. A DM-ben most akciósan kaphatók, a Pödör Prémium bio chia magliszttel egyetemben, de a közelgő GLAMOUR-napok alkalmával még kedvezőbb áron juthattok hozzá ezekhez a termékekhez.

fullsizerender_20_1.jpg

fullsizerender_19.jpgKövetkező cikkemben különleges, de egyszerűen elkészíthető zabkása-receptet hozok nektek! ;)
protein_porridge.jpg

Ha ez is tetszett, nyomj egy like-ot és kövess minket a Facebookon is!

süti beállítások módosítása
r=o.createElement('script');r.async=1; r.src=t+h._hjSettings.hjid+j+h._hjSettings.hjsv; a.appendChild(r); })(window,document,'https://static.hotjar.com/c/hotjar-','.js?sv=');