Ez a bejegyzés elsősorban a bloggerek, illetve a bloggerekkel együtt dolgozó cégek miatt íródott. Régóta érlelődött már bennem, hogy le kellene ezt rendesen írnom, hogy miként és milyen felületeken lehet egy-egy oldal látogatottságát lecsekkolni. Mert sokan hazudnak, ferdítenek és nem a valós statisztikai számokat küldik a cégeknek, illetve az az ügynökségeknek.
A weboldal látogatottsági számok pedig központi kérdésnek számítanak, mivel ettől (is) függ egy-egy együttműködés.
A weboldalak látogatottságát többféle módon szokták mérni.
BELSŐ STATISZTIKA
A blogoknál van beépítve egy belső számláló, ami mérő az odaérkező embereket, és monitorozza. Ez minden felületen máshol található.
GOOGLE ANALYTICS
Be lehet építeni a Google Analytics kódot a weboldalba, így pontosabb képet kaphatsz arról, hogy épp mennyien vannak az oldaladon, milyen demográfiai adatokkal és milyen országokból, illetve városokból olvasnak. Ezen kívül nyomon is követheted, hogy egy-egy cikkről merre mennek tovább és miként is morzsolódnak le.
Ez azért fontos, mert minél magasabb az átkattintási arány (minél több oldalt néz meg user) annál értékesebbnek számít az oldalad, mivel ez jelzés arra, hogy nem egy kupac szart gyártasz (már elnézést a kifejezésért), hanem olyat, ami érdekli és emiatt tovább olvassa más írásodat is.
Itt össze is tudsz akár vetni két különböző időszakot is, és meg tudod nézni, hogy miként is változott az olvasottságod. Én imádom az analitikát bújni.
Ezek azok, amiket TE látsz, és más nem.
Most viszont következzenek azok az oldalak, és alkalmazások, amikkel más is le tudja csekkolni az oldalt.
GEMIUS
Itt alapvetően azok a weboldalak vannak, amiért fizetnek, hogy mérjék őket, mivel letisztított adatokat tartalmaz a Gemius mérés.
DKT
Ez egy ingyenes weboldal, ahol mindig a múltbeli adatokat tudjuk megnézni. A blogokat is beleértve. Mindenki a saját blogketrecében keresendő az OLDALAK között.
Nekem van hozzáférésen, így ki is tudom őket bontani atomjaira, de anélkül is érdekes lehet megnézni, mivel így is sokat lehet vele tanulni. EZ A LEGMEGBÍZHATÓBB FORRÁS AZ ÖSSZES KÜLSŐ MÉRÉS KÖZÜL!
FIGYELEM: Hiába van olyan lehetőség, hogy negyed éves, vagy havi adatokat nézz meg, azt nem lehet, mivel nem tudod úgy lenyitni a kis fület a bloghu mellett pl, mint a heti bontásban :) Érdemes a heti adatokat nézni, mivel a napi túl sok macera.
SIMILARWEB
A similarwebről korábban már írtam ITT. Nagyon hasznos oldal, bár pl a blog.hu-s blogokat nem jól méri, ha olyat szeretnél csekkolni, ami gyakran ki van emelve az indexen. Átlag 40 %-os különbség van a valós adatok és a similar webes között, de egy viszonyítási pontnak nagyon jó. De ez függ attól, hogy mennyi volt a bloghu esetében a kiemelt deskopról nézett tartalom. Mert ilyenkor popup bannerként ugrik fel a cikk, és ebben az esetben a látogató stat a bloghu-nál marad, és nem a bloggernél....
Igyenesen használható. Csak regisztrálni kell hozzá. Egyszerre 5 oldalt tudsz összevetni (1 saját és 4 egyéb).
Hogy mit is jelentenek a kifejezések:
Total visits: Ennyi volt látogató az oldalon. Tehát ennyi volt a user.
Traffic share: Milyen eszközzel olvastak.
Engagement: Itt a legfontosabb az, hogy mekkora az átkattintási arány (pages/visits), mivel ez azt jelenti, hogy 1 ember átlagosan hány cikket olvas el az adott oldalon. Minél magasabb ez az szám, annál értékesebb az oldal.
De fontos még a Bounce rate is. Itt a minél alacsonyabb számra kell törekedni, mivel ez azt jelenti, hogy hány százalék hagyta ott az oldalt, amint belépett. Tehát egy user, egy cikket olvasott csak el, aztán kiikszelte :)
Próbáld ki. Fogsz tapasztalni meglepő számokat ;)
Remélem hasznosnak találtad a bejegyzést :*
FONTOS: A mérésekben bezavar nagyon a Adblocker. Nagyon fals adatok keletkeznek így sok esetben. Nálam konkrétan 100 ezres különbségeket eredményezett az egyik időszakban...