Zuhan az elérésed Instagramon is? Ezt teheted ellene!
2017. augusztus 25. írta: Szabinae

Zuhan az elérésed Instagramon is? Ezt teheted ellene!

Interjú Balkay-Halász Péter digitális marketing szakértővel

Az elmúlt időszakban a közösségi média elkezdett drasztikusan átalakulni, és a folyamatos algoritmus változatásoknak köszönhetően több cégnek újra kellett gondolnia a közösségi média stratégiáját.

socialmediaatworkteaser.jpg

Ez első körben ennek a Facebook esett áldozatául és ott kezdtek el zuhanni az organikus elérések, és ezzel az interakciók is. Mióta a Facebook megvette az Instagramot, várható volt, hogy ott is elkezdi szelektálni a saját szájíze szerint a usernek a tartalmat. Pár hónapja a nagyobb üzleti profilok már elkezdték megérezni mindezt, mivel a IG saját statisztikája szerint is elkezdett csökkenni az elérés, és a megjelenítés. 

Ezügyben pedig meginterjúvoltam Balkay-Halász Pétert, aki digitális marketing szakértőként pontosabb képet tud adni a magyarországi helyzetről.

Petit utoljára évekkel ezelőtt interjúvoltam meg. Akkor ő még Geometry Global-nak dolgozott, én pedig a Sanománál voltam online marketing asszintens.

Jelenleg a Brains on Trains szakértői gárdáját erősíti.

social-networking-wide.jpg

Változik az Instagram! Fel vagy rá készülve?

1.) Mi a véleményed arról, hogy változik az instagram algoritmusa és milyen befolyással lesz ez a közösségi médiára?

Sajnos, az ami most történik az Instán várható volt, mivel a Facebook algoritmus ugyanezen ment keresztül nem is olyan régen. Az elv az, hogy hiába van sok követőd, azok nem egyformán érdeklődnek a tartalmaid iránt. Azoknak, akik folyamatosan like-olnak, kommentelnek,  nagyobb arányban fog megjelenni 1-1 poszt. A Facebook-os tapasztalatok alapján ez átlagosan 0-2%. Ha egy kiemelten love brand-ről van szó pl.: Pöttyös, vagy hír oldalakról pl.: Index, akkor ez az arány lehet magasabb.


2.) Mit lehet ellene szerinted tenni?

Tenni ellene sajnos semmit. A Facebook egy cég aki monopólium helyzetben van a saját piacán. Ő hozza a szabályokat, jelen esetben pedig az algoritmus váltásokat. A felhasználók ezt vagy elfogadják, vagy nem használják a szolgáltatásokat. Ennek a fajta algoritmusnak már az első bevezetésekor is volt egy logikus vonatkozása: nagyon nagy mennyiségű személyt, oldalt és csoportot követ 1-1 user, amit azt eredményezi, hogy olyan mennyiségű poszt jelenik meg a hírfolyamukban, amit nem tudnának nyomon követni. Ezért (is) csinálták meg ezt az algoritmust, ami lényegében az alapján szűri tartalmakat, hogy milyen kapcsolatban állunk az adott személlyel, vagy oldallal. Minél szorosabb a kapcsolat: rendszeres messenger üzenetek, like-ok, megosztások, kommentek stb., annál fontosabbnak ítéli a rendszer számunkra az adott tartalom generálóját, és így többször és többet jelenít meg belőle a saját feed-ünkben.

3.) Mivel lehetne növelni az organikus megjelenést?

Ez egy jó kérdés. A Facebook-os tapasztalatok alapján ami segíthet az az, hogy olyan tartalmat osztunk meg, amire a lehető legtöbb interakció érkezik a rajongóinktól (tudom ezzel sokat nem mondtam, de az algoritmus alapján sajnos ez az egyik kulcs). Ami még megoldás lehet, az a partner oldalakkal a szoros együtt működés, a tagelések, hiszen egy ilyen kapcsolat esetében nem csak a saját közönségünket érjük el, hanem a másik oldal követőinek is egy részét.

4.) Mennyire számít szerinted a közösségi média összehangolt használata?

Itt csak arról beszélhetünk, hogy a Facebook és az Instagram összehangolása hozhat eredményt. Azt gondolom, hogy azok, akik aktívak a közösségi médiában, legyen szó magán profilról, vagy épp egy rajongói oldal kezeléséről, azok már most is összehangoltan használják a két felületet. Ami itt szerintem inkább fontos lehet, hogy ne ugyanaz a tartalom menjen ki a 2 helyre, még ha pl.: ugyanazt a cikket vagy weboldalt szeretnénk is megosztani mind a két helyen, azt is más fotóval és más szöveggel tegyük.

5.) A specifikált tartalmak, illetve a hashtagek használata mennyiben tudja befolyásolni az elérést?

A hastagek szerepe szerintem kiemelten fontos az Instagram esetében. Ez azok amik alapján kereséseknél kulcsszóként működnek és segítenek elérni a tartalmunk iránt érdeklődőket, így tudjuk növelni a követők számát, és ha azt növeljük akkor az organikus elérésünk is fog nőni, hiszen azért nem mindegy, hogy 100-ból érünk el 2%-ot vagy 1000-ből :)

6.) Szerinted az IG hirdetések a megoldás? Vagy van más járható út is?

A hirdetések mindenféleképpen megoldást jelentenek és valószínűleg ez a legkönnyebb és leggyorsabb mód is. Valamint relatív alacsony költségek mellett lehet ezt lebonyolítani. Ezen túl ahogy korábban is írtam azon posztok számának a növelése, amik a lehető legtöbb interakciót váltják ki a követőkből, valamint a partner kapcsolatok is megoldást jelentenek  :)