A Facebook online piactér után az Instagramon is megjelent ez a funkció. Első körben 20 fiókkal próbálták ki tavaly novemberben, majd annak sikere után egyre jobban elkezdték kiterjeszteni a különböző márkák körében.
Ez pedig jó hír mind a vásárlók, mind az eladók számára. Az Instagram átlagosan napi 400 millió aktív felhasználóhoz jut el, akik közül sokan akár potenciális ügyfelek lehetnek. És ez a szám folyamatosan nő, így egyre inkább létjogosultságot kap az a funkció a legnépszerűbb fotómegosztó platformon.
Az értékesítések növelése mellett a vásárlás funkció hozzáférést biztosít az Instagram Insightshoz is, amely kulcsfontosságú információkat tartalmaz arról, hogy milyen közönséggel is kommunikálunk. Ez az információ pedig segíthet a marketingstratégia javításában.
Az Instagram Insights a demográfiai tényezők alapján rögzíti követőiteket, így azt is megmutatja, kit milyen poszt érdekel jobban.
Én személy szerint örülök, hogy ezen a felületen is csak pár kattintásra van a webshop és a vásárlás. Kíváncsi vagyok, hogy mikor ér el Magyarországra is a funkció.
Jelenleg a nagyobb márkák élhetnek az IG Marketplace lehetőségével, de egyre több cég irányába terjesztik ki ezt a lehetőséget.