Minden, amit a Lamborghiniről tudni kell
2018. szeptember 28. írta: Szabinae

Minden, amit a Lamborghiniről tudni kell

Mint az a címből sejthető az olasz autógyártás csodaszép bikájáról fog szólni ez a poszt. Hogy miért? Mert egy 11 éves gyermek vágya volt, hogy eljusson a legerősebb bikák szentélyébe, Olaszországba. Ám végül nem a gyerkőc, hanem én, mint Nő is csak ámultam-bámultam a szebbnél szebb darabok láttán. Ekkora, és ilyen drága autós kiegészítőket, és Legot pedig még életemben nem láttam.

y_8izjwcr_kcvg8zhjjt-a.jpg

Nem tudod rá venni a gyereket vagy a párodat, hogy múzeumba menjenek? Nos, akkor rögtön van két tippem is ahonnan inkább az a kihívás, hogy végre kijöjjenek. Ehhez a kiállításhoz kicsit többet kell utazni, de még nekem nőnek is egy totális szemorgazmus volt…. A Lamborghini múzeum .

2001-ben nyitotta meg kapuit Sant’Agata Bolognesében, a kétszintes épületben ahol a márka történetének legfontosabb modelljei kaptak helyet a látogatók nagy örömére. 15 év működés után a Lamborghini úgy döntött, hogy ráférne a felújítás a múzeumra, annál is inkább, mert az új modellek érkezésével egyre szűkösebb lett a kiállítótér.

Repülővel a Marconi reptere érkezve rögtön éreztetik az olaszok, hogy bizony Lambóföldjére léptünk. Pénztárcákat érdemes eldugni jó mélyre, ha nem akarjuk összes pénzünket már itt elkölteni, vagy ha már autó múzeumba megyünk kocsival is 8 óra alatt megérkezünk (persze ha bikával gurul, a szerencsés ember fia lehet 4-5 óra alatt is megjárható az út :D )

Egy kis bika töri: A gépészmérnöknek tanult Ferruccio Lamborghini 1916. április 28-án, a Ferrara közelében fekvő Centóban látta meg a napvilágot. Az életvidám vállalkozó szerette a sportkocsikat, és egy alkalommal, amikor a Bologna környéki utakon száguldozva Ferrarijának kuplungja makacskodott, megdöbbenve fedezte fel, hogy az alkatrész szinte teljesen megegyezik azzal, amit ő a traktorjaiba épít be. Ezen feldühödve egy új tengelykapcsoló rajzát tette le Enzo Ferrari asztalára, de az akkor már legendás konstruktőr nem vette jó néven, hogy egy traktorokat gyártó iparos tart neki kiselőadást. Kissé ingerülten távozásra szólította fel Lamborghinit, és azt tanácsolta neki, hogy foglalkozzon inkább mezőgazdasági járműveivel.

A vérig sértett Lamborghini ekkor határozta el, hogy csak azért is megmutatja, hogyan kell igazi sportkocsit gyártani. Szakembereket toborzott, és 1962-ben megalapította az Automobili Lamborghinit, amely márkajelének Murciélagót, a legendás bikát választotta, aki 1879-ben egy bikaviadalon 24 kardszúrást élt túl, és az erő egyik szimbóluma lett. (Másrészt Bika volt az alapító csillagjegye is.) 1963-ra elkészítette első modelljét, az orrmotoros 350 GT-t. Az újdonság első nekifutásra egyenértékűnek bizonyult a neves rivális Ferrari termékeivel, de ez nem volt elég a vállalkozó kedvű járműgyártónak, csupán a folytatásra ösztökélte…

A Lamborghini-múzeum - főképp a férfiak számára - már közel tíz évvel ezelőtt is bizonyította, hogy több endorfint termel szervezetükben az álló autók látványa, mint egy brutál csokis brownie. A látogatók kronológiai sorrendben nézhetik végig a bikák legjelentősebb modelljeit. Így először az első, Sant'Agatában gyártott autóval, a 350 GT-vel találkozhatnak – 1963-ból. Természetesen a Miura előtt is tisztelegnek, ugyanis ez volt a márka első igazi szuper sportkocsija, és elévülhetetlen érdemei vannak abban, hogy a Lamborghini ma ott tart, ahol.

A múzeumba belépve egy hatalmas falon a "Centro Stile" felírat, díszeleg, a recepciónál pedig kedvesen igazít el minket a recepciós lány, aki kiválóan beszél angolul (is), a belépő 15 euró, ha gyárlátogatásra is szeretnénk menni, akkor a kombinált jegy 50 euró, azonban ide kb. 1 hónappal előtte foglalni kell, gyártás pedig csak hétköznap van, így ezt majd legközelebb. A recepciót elhagyva azonnal sokkoló látvány fogadja a látogatókat, egy dobogón egy piros 350 GT, a Lamborghini első típusa, mögötte a fekete falon pedig sárgán fénylik a hatalmas dühöngő bikát ábrázoló logó.

lambi_muzeum_blogozine_2.jpg

A múzeumban látható többek között egy aranyszínű Diablo VT, egy csodálatos Uracco…

Az emelet a klasszikusoknak lett berendezve; egy zöld Countach, GT-k, vagy olyan fenevadak, mint a limitált példányszámban készült Veneno, és a Reventón, valamint központi helyén áll és harsányan sárgállik a Lamborghini Miura Concept. Nagyon nagy élmény volt élőben is megcsodálni ezt a rendkívül letisztult vonalvezetésű autót. Walter de'Silva valóban nagyszerűt alkotott ezzel az újraálmodott formával. Az autó a markáns felniken büszkén hirdeti magát az őt körülvevő illusztris társaságára; a zöld Countachra, az Espada-ra, valamint a 350 és 400 GT típusokra.  A jelenlegi kínálat egy-egy példánya is ki van állítva; a sarokban egy vörös Huracán, a falon, szó szerint felfüggesztve pedig egy Aventador Roadster. A motorsport rajongók is találnak kedvükre valót, hiszen vannak kiállítva autók a cég F1-es időszakából, illetve áll fönt egy Diablo GT2 és egy Super Trofeo Gallardo is.

2013-ban mutatta be a Lamborghini azt az autót, amely a múzeum alsó szintjén azonnal villámként hasít az ide látogatók szemébe. A terem közepén trónol az Egoista, amely önmagában a megtestesült őrület. Ha a Diablora azt mondják, hogy az ördög bikája, akkor ez maga a négy keréken guruló sátán. Olyan ez az autó, mint egy összecsukott állapotában lévő Transformers ( de tényleg.. ilyen miért nem volt a filmben?), amiben pattanásig feszül az erő annyira, hogy kiszakítaná a múzeum falát, a kipufogóból érkező hő meg lyukat ütne a mögötte álló Sesto Elemento kasznijába. De nem szaporítom a szót, tessék megnézni a képgalériát.

A tárlat hétfőtől szombatig, délelőtt tíz órától délután ötig látogatható. Aki ízelítőt szeretne, a Google térképén is megtalálja a helyet. Igaz, itt még a felújítás előtti állapot látszik, de egy virtuális sétát bárki tehet a múzeumban. 

A képekért kattints a kocsira és görgesd végig a galériát:

Írta és a képeket készítette: Csató Vanda

süti beállítások módosítása
r=o.createElement('script');r.async=1; r.src=t+h._hjSettings.hjid+j+h._hjSettings.hjsv; a.appendChild(r); })(window,document,'https://static.hotjar.com/c/hotjar-','.js?sv=');