Immunerősítés és egyéb okosságok a vírussal szemben
2020. április 02. írta: Szabinae

Immunerősítés és egyéb okosságok a vírussal szemben

Már az elején tisztáznám: Nem hatásvadász, pánikkeltő cikk következik. Csak megosztom veletek azt, hogy miként is védekezem mindennemű vírussal vírussal szemben télen-nyáron. 

Leszögezném, hogy koronavírus járvány miatt nem változtak meg alapvetően a vásárlási, és takarítási szokásaink, mivel a mindennapi rutinunk a fertőtlenítés, a takarítás, az alapvető higiéniai szokások betartása és az immunerősítés. 

Na de akkor mi is pontosan az aggodalmam forrása? Mitől tartok, ha nem vírustól?

A válasz egyszerű: A pániktól és az ezt követő gazdasági hatásoktól.

getty_1.jpg

Egyre nagyobb a vírus miatti pánik, így gondoltam megosztok veletek pár praktikát azzal kapcsolatban, hogy miként is tudjátok erősíteni az immunrendszereteket vele szemben. Ugyanis végső soron így lehet a legjobban ellene védekezni.

Blogger lévén felelős vagyok a kommunikációmért, hisz több ezren figyelitek a mindennapjaimat és kértek tőlem tanácsokat több ügyben, így gondoltam leírom, mi mit is csinálunk (nem csak most, egész évben).

Az otthon töltött idő tökéletes arra, hogy elolvassa az ember azokat a könyveket, melyeket tologat maga előtt hónapok óta. Kicsit többet meditáljon esténként ( szuper meditációs videók vannak a neten ), és tudatosabbá váljon. Rájöjjön arra, hogy nem az teszi őt valakivé, hogy halmoz, hogy vásárol, hogy szelfiket készít a fancy fast fashion zacskókkal a kezében, hanem az önmagára fordított minőségi idő.

Talán ez a vírus felébreszti kicsit a világot, és változást hoz az ember életébe. Tudatosabbá válik. Beépül a mindennapi rutinjába az alapvető higiénia, és az immunerősítés. Egészségesebbé válik a bolygónk.

Én nem vagyok híve annak, hogy vegyünk 50 kiló cukrot, lisztet és egytálételes konzerveket kartonszámra. Egyrészt alapból nincs ezekből 1 darab sem itthon, másrészt a tudatos vásárlás és a tiszta étkezés híve vagyok minden esetben.

Csak olyan élelmiszereket vásároljatok, amelyek alapból is részét képezi a háztartásotoknak, viszont abból érdemesebb nagyobb tételt beszerezni. Én gluténérzékenyként több zöldségtésztát vettem, viszont az öröm az ürömben, hogy az érzékeny szekció még nincs lefosztva. Még.

Fontosnak tartom az egész éves immunerősítést. Az influenza és vírus szezonban pedig kiemelten, és ilyenkor több C-, és D-vitamint szoktam bevinni a szervezetembe.

Ha csak fele olyan jól fogja bírna a járvány miatt kialakult beteg mennyiséget és pánikot Magyarország, mint Olaszország, akkor annak örülni fogok, mert lehet szidni az olaszokat, de azért valljuk be itthon sem volt a helyzet magaslatán a rendszer.

Szerintem nem csak én, hanem Ti is azon vagytok, hogy ne legyetek betegek és ne kerüljetek be a kórházba, hisz sajnos mindannyian tudjuk, hogy milyen állapotok uralkodnak ott. Ez nem az ott dolgozók hibája – ne hibáztassuk őket, hisz emberfeletti módon dolgoznak, ápolják a betegeket.

Minden tiszteletem az orvosoké, ápolóké, nővéreké, beteghordozóké, mentősöké, és takarítóké. HŐSŐK VAGYTOK!

Emiatt is született meg bennem ez a bejegyzés, és gondoltam megosztom veletek, hogy mit is csinálunk ebben a helyzetben (is). Miként védekezünk a vírus ellen, és milyen vitaminokat szedünk.

IMMUNERŐSÍTŐ VITAMINOK:

• C-vitamin: erősíti az immunrendszert, és hatékonyan veszi fel a harcot a vírusokkal, baktériumokkal szemben.

• D-vitamin: támogatja a kalcium és foszfor felszívódását a szervezetben és erősíti az immunrendszert!

• Magne B6: elősegíti a D-vitamin felszívódását, a csontok egészségéért, az izom- és idegi működésért, a stressz csökkentéséért, a légutak tágításáért, az immunrendszer megfelelő működéséért felel

• Karotinok: antioxidánsok, melyek ellenállóbbá teszik a szervezetet a baktériumokkal

• A-vitamin: fokozza a különböző fertőzésekkel szembeni ellenállást. Szedjünk mellé E-vitamint, ugyanis ez segíti a felszívódását a szervezetben.

• B-vitamin komplex: Szabályozza a immunrendzser működését

• Cink

TERMÉSZETES IMMUNERŐSÍTŐK/BAKTÉRIUMÖLŐK:

• méz

• méhpempő

• gyömbér

• kurkuma

• citrom

• fokhagyma

EGYÉB INTÉZKEDÉSEK:

  • Moss kezet rendesen, és rendszeresen. Ne csak a tenyeredet, hanem a kézfejedet, és az ujjbegyeidet is mosd meg alaposan. Amennyiben nincs otthon antibakteriális hatású folyékony szappan, akkor se ess pánikban, mivel az alapos szappanos kézmosás is megfelel erre a célra!
  • Én ajánlom az evés előtti/utáni, WC előtti/utáni kézmosást is, illetve amennyiben tömegközlekedsz, akkor azután is mindenképp moss kezet! Ezen kívül én mindig meg szoktam mosni a kezemet, ha hazaérek, és ruhát váltok. Nem ülöm le otthon abban, amiben mondjuk a buszoztam.
  • Fertőtleníts! Moss fel rendszeresen, takaríts.
  • Érdemes a kilincseket, táskát, telefont, kulcsot, pénztárcát naponta lefertőtleníteni.
  • A mosáshoz érdemes ecetet tenni, mivel fertőtlenítő, baktériumölő hatása van. Én az öblítő helyére szoktam önteni.
  • Zsebkendőbe, vagy könyökhajlatba köhögj, tüsszents!
  • Ne menj nagy tömegbe. Főleg ne betegen!!!!
  • És ne halmozz! Ne vegyél feleslegesen semmit. Érdemes kicsit előkészülni azokból az élelmiszerekből, amiket mindig eszel, de ne raktározz be olyan konzerveket stb., melyeket nem eszel alapból sem. Mi sem tesszük, mivel tisztán étkezünk, és nem vagyunk hívei az ilyen jellegű ételeknek.
  • Csak azokat a tartós élelmiszereket és kiegészítőket vegyetek meg nagyobb mennyiségben, melyeket alapból is fogyasztotok, és használtok!!!
  • Nem kell kifosztani a boltokat. Legyetek tudatosak most is!!
  • Tornázz! A rendszeres sport jó hatással van az immunrendszerre! 

A lényeg, hogy immunerősítsetek, figyeljetek magatokra és egymásra! És fel fejjel! Át fogjuk ezt az időszakot is vészelni. Tudatosan, ügyelve magunkra, és másokra.

 

 

süti beállítások módosítása
r=o.createElement('script');r.async=1; r.src=t+h._hjSettings.hjid+j+h._hjSettings.hjsv; a.appendChild(r); })(window,document,'https://static.hotjar.com/c/hotjar-','.js?sv=');