A kókuszgolyónak álcázott kék almáspite esete
2016. november 27. írta: Szabinae

A kókuszgolyónak álcázott kék almáspite esete

Nemrég volt imádott barátnőm, és egyben a kismamás rovat bloggerinájának a babaváró bulija, aminek a tematikája a Kishercegre, illetve a kék színre épült.

Erre az eseményre úgy gondoltam felveszem a "kesztyűt" és gyártok olyan kék sütit, amit én is ehetek, könnyű elkészíteni, és sokáig eláll.

Szóval átalakítottam kicsit egy korábbi receptemet és almáspités kék színű kókuszgolyókat gyártottam :)

img_20161127_185948-01.jpeg

Íme a recept:

Hozzávalók:

  • 500 g alma lereszelve
  • 215 g  gluténmentes zabpehely ledarálva
  • 90 g kókuszreszelék
  • 5 ek gluténmentes zabkorpa
  • ízlés szerint fahéj és vanilia örlemény
  • ételszinezék
  • kb 80 g eritrit. Ez ízlés kérdése. Cukorral, vagy anélkül is finom. :)

Elkészítés:

A száraz alapanyagokat összekeverem. A zabot kicsit a kávédarálóval ledarálom, hogy darált keksz állaga legyen. Ezután hozzáadom a reszelt almát, amiből kinyomkodom közben a levet.

Összedolgozom. Ha nem áll össze, akkor hozzá kell adni egy kevés utifűmaghéjat, vagy/és egy kis darált zabot. Ha túl kemény, akkor az alma levét.

Ha kezd a kívánt állagra összeállni, akkor beleöntöm az ételszínezéket és egybegyúrom. Érdemes ezt a szakaszt latex kesztyűben csinálni, vagy egy kicsit kéksz maradsz (én törpilla voltam utána helyenként, de szerencsére mosogatással a nagyja lejött :) ).

Ezután hűtőbe kell rakni minimum 1 órára pihenni, majd formázhatod a golyókat. Hempergesd meg egy kis kókuszreszelékben is kész is desszert :)

blue_popcake.jpg

Jó étvágyat!

 

Még több szuper dologért, gluténmentes receptért, és különböző nyereményjátékért kövess Facebookon is ;)

süti beállítások módosítása
r=o.createElement('script');r.async=1; r.src=t+h._hjSettings.hjid+j+h._hjSettings.hjsv; a.appendChild(r); })(window,document,'https://static.hotjar.com/c/hotjar-','.js?sv=');