Konyhafelújítás csempe festéssel
2017. április 05. írta: Szabinae

Konyhafelújítás csempe festéssel

Spórolj a lakásfelújításon! Fess csempét!

festes-mazolas.jpg

Igen, jól olvastad. Csempefestés. Nem tudom ki, hogy van vele, de nekem munka mellett nem igazán fér bele a csempe verés, glettelés, és csempe ragasztás-fugázás. Sem időben, sem anyagilag, így a csempefestés mellett döntöttem.

Az egész kijött kb 20.000 Ft-ból, ami valljuk be elég baráti összeg egy komplett csempecseréhez képest ;)

photogrid_1491385369889.png

Az elején még jó bulinak hittem, és nagy hévvel vetettem bele magam a melóba. Hisz ez csak festés! Gondoltam én naivan...

A csempe festés alaptézise, hogy legyen szennyeződés és zsírmentes a felület. Az Obi-ban is szereztem hozzá a hideg zsíroldót (Speeder, 800 Ft), és a dörzsikefét.

Hamar rájöttem, hogy ha nem akarom a kezemet tönkretenni, akkor ehhez kesztyű is kell, úgyhogy irány a DM és eldobható latex kesztyűt is vettem, amit azóta hagyma szeletelésre használok. Szóval abszolút jó vétel volt.

Ha ezzel végez az ember, akkor normál vizes ronggyal át kell törölni a falakat, hogy a zsíroldó maradványok is távozzanak, és ezután jöhet a száraz felületre az alapozó festék. Ehhez a Trinát univerzális alapozóját használjam erre a célra, ami tökéletes választásnak bizonyult.

Elsőnek az Aqua-t próbáltam ki, majd amikor az elfogyott, akkor pótlásként a legnagyobb kiszerelésben a sima oldószerest sikerült véletlenül megvenni, de mind a kettő flottul fed. Annyi a különbség, hogy az Aqua lejön vízzel az eszközökről, és a bőrről, az oldószeres pedig csak szintetikus hígítóval/lakkbenzinnel. Vagy néha azzal sem. A hajamból konkrétan ollóval sikerült eltüntetnem. Még jó, hogy csak a vége lett kicsit olyan :)

Fedésben az oldószereses jobb, és emiatt kevesebb rétegben kell felvinni. A száradási időben is van különbség: A vizes bázisú pár óra alatt megszárad, az oldószeresnek pedig minimum fél nap. Ha érzékenyebb vagy a szagokra, akkor vizes bázisút használj, mert az oldószeres nagyon büdös, és még napokkal a festés után is érezhető.

Az alapozó legalább két rétegben kell felvinni. Ha ez tapadásmentesen megszáradt, akkor jöhet Latex festék.

 

Én a Dulux easycare foltálló festékjének nemes platina árnyalata mellett döntöttem, mivel mosdó, illetve konyhai csempe felületet szerettem volna vele kezelni.

Ez a festék arról híres, hogy gumiszerű bevonatot képez a felületen és emiatt mosható, illetve könnyen tisztán is tartható. Ezt is két rétegben hengerrel, illetve ecsettel vittem fel. Nem csepeg, nem folyik és hihetetlenül könnyű vele dolgozni. Érdemes szétnézni kisebb festék szaküzletekben is, mivel a nagyobb barkács áruházakban finoman szólva is hiányos a színskála.

A konyhában odakozmált szocreál virágmintás csempe volt, emiatt piszkos és régi hatása volt állandóan a konyhának, amit egy laza csempefestéssel orvosoltam is.

photogrid_1491385074174.png

 Tehát a csempefestéshez a következőkre van szükséged:

  • Hideg zsíroldó
  • Dörzsi
  • Latex kesztyű
  • Létra
  • Trinát univerzális alapozó (1 nagy doboz és egy kis doboz--> kb 10.000 Ft)
  • Zománcfestékhez használatos ecsetek (ha nem aqua, hanem oldószeres/sima, akkor több ecset kell, mert lakkbenzinnel sem tudod kitakarítani rendesen az ecseteket...Nem éri meg a macérát vele)
  • Lakkbenzin (1000 Ft)
  • Ecsetek
  • Henger
  • Dulux easycare foltálló festék (opcionális)

 

Jó munkát!

 

 

 

süti beállítások módosítása
r=o.createElement('script');r.async=1; r.src=t+h._hjSettings.hjid+j+h._hjSettings.hjsv; a.appendChild(r); })(window,document,'https://static.hotjar.com/c/hotjar-','.js?sv=');