Mindenmentes brownie-s túrótorta
2017. március 20. írta: Szabinae

Mindenmentes brownie-s túrótorta

Szeretek sütni, de ezt nyilván már kitaláltátok a korábbi bejegyzésekből. Csokoládé függő is vagyok, ennek ellenére igyekszem minél egészségesebben étkezni és minél változatosabb sütiket alkotni. A mostani szerzeményem egy gluténmentes túró torta, amint mindig kicsit alakítgatok a hangulatomhoz mérten. Volt már pink, lila, piros, fekete is a túró rész. Attól függ, épp milyen gyümölcsöt adtam hozzá. Pár éve folyamatosan minden eseményre ennek a tortának valamilyen verzióját készítem el :)

dsc_1296-2-2.jpg

Íme az alaprecept:

Hozzávalók:

A csokis alsó réteg:

  • 100 g étcsoki (nálam minimum 60%-os)
  • 100 g teavaj (én laktózmenteset használok)
  • 60 g eritrit
  • 1 tojás
  • 70 g rizsliszt
  • (néha dupla ennyi h magasabb legyen) :)

Túrós rész:

  • 500 g laktózmentes túró (én mizot szoktam használni.
  • 2 dl tejszín
  • 30g eritrit
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 csomag dr oetker zselatinfix

A citrom helyett lehet benne gyümölcs is összeturmixolva. abban az esetben kevesebb legyen benne az egyéb folyadék, vagy több a túró :)

Elkészítés:

Előmelegítjük a sütőt 180 fokra. A csokit megolvasztjuk és félretesszük. A puha vajat habosra keverjük a cukorral, majd hozzáadjuk a tojást és végül a lisztet, és jól kikeverjük, végül hozzáadjuk a csokit és ha simára kevertük és a tortaformába öntjük. 20-25 percig sütjük, majd megvárjuk, míg teljesen kihűl.

Ha kihűlt a csokis rész, akkor elkészítjük a túrós réteget.

A tejszínt a zselatinnal együtt felmelegítjük, kicsi lángon, kevergetve, éppen csak addig, amíg a zselatin feloldódik (de ne forraljuk hosszasan, mert akkor bukjuk a zselírozást). Levesszük a tűzről, hozzáadjuk a citromhéjat, cukrot és végül a túrót és jól elkeverjük. Ha nem elég édes, nem elég citromos, akkor még korrigáljuk, ha ízre jó, akkor ráöntjük a csokis alapra és hűtőbe tesszük. Én szoktam néha hozzáadni különböző gyümölcs "pépeket" is. Áfonyával isteni ;)

Izlés szerint díszithetitek

süti beállítások módosítása
r=o.createElement('script');r.async=1; r.src=t+h._hjSettings.hjid+j+h._hjSettings.hjsv; a.appendChild(r); })(window,document,'https://static.hotjar.com/c/hotjar-','.js?sv=');