Csempefestés lépésről-lépésre
2018. március 18. írta: Szabinae

Csempefestés lépésről-lépésre

kitchen.jpg

A konyhai csináld magad felújítás után egy nagyobb fába vágtam a fejszémet: A fürdőszobába. Az alap probléma itt is a botrányosan ronda csempe volt, szóval el kellett ezt a rondaságot tüntetni, mert már egyszerűen fájt a látványa.

A legköltséghatékonyabb, és egyben legkevésbé fürdőszoba szétrobbantóbb mini felújítás a csempefestés. Instagramon feltettem nektek a kérdést, hogy szeretnétek-e lépésről lépésre látni a folyamatot, és elsöprő IGEN volt rá a válasz. Szerencsére vannak DIY bloggerinák a környezetemben, így ha valamiben nem voltam biztos, akkor inkább kérdeztem. A segítségemre pedig nem más, mint a DIY koronázatlan királynője volt: Juditu :*

csempefestes_blogozine_1.jpg

A falon látszik, hogy a meleg-hidegvizes csap takarók nincsenek fenn, mert újat szeretnék belőlük, mivel szét vannak rohadva a mostaniak, de egyszerűen nem találok belőlük sehol. Szóval ha tudtok lelőhelyet, akkor kérlek ne tartsátok magatokban! Köszi :*

Íme a csempefestés lépésről-lépésre:

1. Lépés: Pakolj el a festeni való területről minden mozdíthatót, hogy ne később kelljen kerülgetni.

2. Lépés: Hideg zsíroldóval fújd le a felületet, dörzsiszivaccsal dörzsöld át, hagyd állni rajta egy kicsit (10-15 perc elég. Addig pakolhatsz és előkészülhetsz), majd mosd le tiszta vízzel.

3. Lépés: Vízkőteleníts. Én ecetes Frosh tisztítószerrel is átmentem a zsíroldó után a csempén.

4. Lépés: Mindennemű vegyszert takaríts le a csempéről tiszta vízzel Ne maradjon rajta semmi! Ezután töröld át szárazzal.

5. Lépés: Hagyd száradni egy kicsit, mert a szaniteres felületnél vannak olyan élek ahova bemehet víz, és annak kell idő ahhoz, hogy kiszáradjon.

6. Lépés: Vegyél fel egy kesztyűt (én Dm-ben veszek mindig eldobhatót), mivel az oldószeres festék nagyon nehezen jön le a bőrről és olyan ruhában csináld, amit nem sajnálsz, mivel lehetsz bármennyire is óvatos, tuti össze fogod valamennyire festékezni. Tapasztalat.  Használj maszkolószalagot, hogy ne fess össze olyasmit is, amit nem kéne. Nem egyszerű hígítóval utána festéket visszaszedni...

7.  Lépés: Alapozó festés. Én ecset és szivacsos henger kombinációval festettem, mivel voltak a csempének virágok és egyenletlenségek, amiket ecsettel tüntettem el. Ecsettel a csempe illesztéseken menj át, hogy a fuga is tökéletesen alapozva legyen. Én a Trilak oldószeres univerzális alapozófestékét használtam. Ezután szivacsos hengerrel menj át a felületen.  Kb. 5-6 óra után a hengeres felületre fel lehet vinni az újabb vékony réteget tapasztalataim alapján. A szakik 24 órát mondanak. Nekem nem volt ennyi időm nélkülözni a fürdőszobámat. Nem olyan vicces másnál fürdeni :D Nálam 3 réteg alapozó festék van a falon, mivel annyi kellett a virágos undormány eltüntetéshez. Ezután dobd ki a kukába a hengert, az ecsetet és a tálat. Az életben nem szeded ki belőle a festéket. Kb. 1000 Ft-os tétel. Egyszerűbb és költséghatékonyabb, ha kidobod.

csempefestes_blogozine_1_1.jpg

/ ha már szétkaptuk a fürdőt, akkor már a lefolyót is kicsavaroztuk és kitakarítottuk ecet+szódabikarbóna kombinációval /

8. Lépés: Zománc festés. Az alapozó festés után legalább 20, de inkább itt 24 órát várjunk. Hallgassunk a szakikra. Ezután vigyük fel hengerrel (másik hengerrel) a zománcfestéket. Én selyemfényű fehéret használtam. Ezt hagyjuk 24 órát száradni, majd jöhet a második réteg, és amint az is megszáradt kész is vagy!

9. Lépés: Opcionális színfestés: Én a Poli Farbe 4in1 festékével festettem bele színt egy sávban, hogy feldobjam vele a fehéret. Maszkolószalaggal jelöld ki a festendő területet, majd ahogy végeztél vele, távolíts is el rögtön a szalagot, mivel a latex festéknél rögtön el kell még száradás előtt távolítani a szalagot :)

A másik falra pedig a Dulux easycare szürkéjét használtam fel :) 

10. Lépés: Dobd ki az ecseteket és a hengereket a kukába. Az oldószeres és a latex festéket nehezen lehet eltávolítani. Majd pedig takaríts fel. Az esetleges festéknyomokat távolítsd el hígítóval és moss fel.

Figyelem: Amennyiben kisállatod van, ne engedd be a területre! Nem akarsz macskát/kutyát szőrteleníteni, plusz nekik ez mérgező. Szóval zárd ki onnan.

Összköltség: kb 20.000 Ft

A következő projektem a kád felújítása és a padló lefestése lesz, de most még energiát gyűjtök hozzá. 4 napig nem tudtuk használni egyáltalán a fürdőt. A mosdót se. Fentebb szerettük volna rakni a mosdót kb. 20 centivel, de ebből az lett, hogy vettük újat az Ikeában. Szekrényre rakhatót, mivel a mostanit konkrétan kihúztuk a falból tiplistül pár fogpiszkáló társaságában a párommal. Konkrétan a vízvezetékcső és a szentlélek tartotta csak fenn... A falkopogtatáskor pedig kiderült, hogy üreges a fal sok helyen, szóval oda mi az életben nem fúrunk fel olyan nehéz dolgokat, mint a mosdókagyló :D Szóval nem csak szép fehér fürdőm lett, de új mosdóm is. "Enyhén" fáradtunk csak el a végére...

Tudsz követni Facebookon is: Blogozine 

Megtalálsz Instagramon is: @szabinea

Kérdésed vagy észrevételed van? Írj emailt: blogozine.hu@gmail.com

 

süti beállítások módosítása
r=o.createElement('script');r.async=1; r.src=t+h._hjSettings.hjid+j+h._hjSettings.hjsv; a.appendChild(r); })(window,document,'https://static.hotjar.com/c/hotjar-','.js?sv=');