Te is leégtél? Gyors megoldások napégésre!
2017. május 29. írta: Szabinae

Te is leégtél? Gyors megoldások napégésre!

Hófehér bőrrel áldott (?) meg az ég, aminek vannak bizonyos hátrányai is. Ilyen, hogy nehezen (vagy szinte alig) barnulok, és inkább égek, mintsem szint szerzek.

Egy-két órányi gondatlanságból több napos szenvedés is lehet. Mivel ápoljuk a leégett bőrt, hogy ezt elkerüljük? Tippek az enyhébb esetektől a rákvörösségig.

napeges.jpg

Megtanultam, hogy mely napvédők azok, amik használnak és ha mégis sikerül sültcsirkét varázsolnom magamból (10ből 7szer legalább), akkor mik azok, amelyek által nem fogok hetekig vedleni, mint egy kígyó. 

napeges1.png

Nekem a következők segítenek:

Hűsítő fürdő és borogatás

A legneccesebb részre (a vállam általában) rakok hűsítő kendőt. Ha pedig egész testtel égek le, akkor egy benedvesített lepedőbe csavarom magam.

Panthenol spray

Ez a rákvörösre égésnél segít. Fújni kell, és hagyni, hogy hasson. Kicsit ragadni fogsz utána, de hát ez van. Ha beszívta a bőröd, akkor rakj a legparásabb részre (nekem a vállam szokott lenni) hűsítő kendőt. A panthenol spray gyógyszertárban kapható.

Számos panthenol tartalmú termék van a piacon. Én imádom a BIODERMA Photoderm After Sun napozás utáni testápolóját, és az SOS spray habos ápolóját. A Notino.hu -n tudod megrendelni vagy megvenni az Allee mellett. Ezzel naponta többször fújjuk be a sérült részt, és ne menjünk többet napozni addig, ameddig meg nem gyógyul a bőrünk.

bioderma_bronze_blogozine.jpg

Dm Balea After Sun termékcsalád, Sundance lotion

Imádom. Mindig viszem magammal. Az egész Sundance család baromi jó, de a napozás utáni cuccaik briliánsak. Van ebből sima és SOS is. Az SOS a rákvörösnél jó, és hagy maga után egy védőréteget, ami ragad, de legalább mérsékli a vörösséget. A sima sokkal barátibb. Szinte teljesen felszívódik, de a közepesen erős leégéseknél jó alkalmazni. A tusfürdője is remek, mert tökéletesen lehozza a naptejet és a homokot a bőrödről és a hajadból is!

Phi bőrbarát krém

Inkább arcon szoktam alkalmazni a vörös foltokra, a patikra. Nagyon szépen lehúzza a vörösséget. Szóval nem csak ekcémára, de ilyen jellegű panaszokra is tök jól alkalmazható. Innen tudod beszerezni.

Aloe vera

A növény nedvét kell bedörzsölni, de az Dm Aloe zselés krémje is nagyon jó.

Folyadékpótlás

Igyál sokat, hogy ne legyen se a szervezeted, se a bőröd dehidratált.

Testápolás

Használj könnyen beszívódó testápolót a Sundance lotion fölé. Én a Phi hidratáliát, és a Mixa babahintőpor illatú testápolóját szoktam használni! Baromi jó! A Phi-t rendelni tudod innen, a Mixát pedig DM, Rossmann és Auchan üzletekben találod meg. Illetve van a Vaghegginek egy nagyon jó fújós testpermete, ami szépen hűsít és hidratál is egyben.

Fürdés

Fontos, hogy tápláló, nem szárító tusfürdőt használjunk. Én a DM after sun tusiját, a Nourish almás tusfürdőjét (Bijo áruházban van), és a Natura Sibericat (az Auchanban szoktam venni) imádom és használom :)

Napvédelem

Megelőzésképp pedig használj napvédő szereket. Én nagyon szeretem a DM saját tmárkás termékeit, és a Hawaiian Tropic napolajat.

Szoktak leégésre ecetet és tejfölt is javasolni, de őszintén szólva nekem nem igazán jöttek be. Vagy csak nem próbáltam elég kitartóan...

goodwp_com_19591.jpg

Ha tetszett a bejegyzés, kövess ITT és Facebookon is!

Érdekes lehet még:

Így készülj a nyárra natúr kozmetikumokkal

5 jel, hogy nem iszol eleget!

süti beállítások módosítása
r=o.createElement('script');r.async=1; r.src=t+h._hjSettings.hjid+j+h._hjSettings.hjsv; a.appendChild(r); })(window,document,'https://static.hotjar.com/c/hotjar-','.js?sv=');