Mit vigyünk magunkkal szülésnél a kórházba?
2017. április 02. írta: JennySophie

Mit vigyünk magunkkal szülésnél a kórházba?

Kórházi baba-mama kelengye

9176a070dc49c5a1c494107cb685a7b99.jpgSzámtalan kórházi csomagot összeállító listával találkozhattál már, ha éppen várandós vagy, és lassan közeleg a nagy nap. Vannak igen hosszú, elsőre ijesztő, szerintem mindenféle felesleges holmit is felsoroló listák, és olyanok is, amik a teljesség igénye nélkül, épp csak a legfontosabb dolgokat tüntetik fel.

[ RÖVIDÍTETT VERZIÓ ITT ]

Fontos tudni, és előre utánaérdeklődni, hogy az adott kórházban, ahol szülni készülünk, mi az, amit biztosítanak, és mi az, amit mindenféleképpen javasolnak, hogy vigyünk magunkkal. Ezt egyébként a legtöbb kórház fel is tünteti a weboldalán, illetve nyugodtan megkérdezhetjük az ottani szülésznőket, hogy ők mit javasolnak. Én azt tanácsolom, hogy gyűjtsük be az információkat és ollózzuk össze a saját kis listánkat úgy, ahogy az nekünk a legszimpatikusabb. Én is így tettem.

Ez egy külön kedves kis program lehet az izgalmas készülődések közepette. Emlékszem, én anno napokig bújtam az oldalakat és kutattam a témában, míg nem sikerült összeállítanom a sajátomat, úgy, ahogy én azt a legjobbnak gondoltam. Utána viszont következett a beszerzés. Álmomban nem gondoltam volna, hogy ennyi minden kellhet, és addig nem voltam nyugodt, amíg teljesen készen nem álltak a kis csomagok.

Ezzel egyidőben kezdtem el összeállítani az itthoni baba-mama kelengyémet is, és komolyan mondom, napokig úgy éreztem, hogy óriási információkáosz van a fejemben, és hogy ennek sose lesz vége.

packing-hospital-bag-pregnancy.jpg

Éppen ezért tanácsolom nektek, hogy kezdjetek el időben foglalkozni ezzel, és szépen lassan, fokozatosan összeállítani akár az otthoni, akár a kórházi kelengyét. Én ugyanis “jó szokásomhoz híven” mindent az utolsó pillanatra hagytam, mondván, hogy úgyis van még idő, pontosabban folyamatosan jöttem-mentem és csináltam valamit, így szinte észrevétlenül eltelt az a pár hónap.

A terhességem vége felé viszont egyszer csak eljött az a sürgető pillanat, amikor is rájöttem: nincs már hátra annyi időm, mint azt hinném! Elővettem hát az addig szorgosan gyűjtögetett prospektusokat és szóróanyagokat, átböngésztem a lementett babaoldalakat és webshopokat, és hosszú, izgalmas órákba telt, míg eldönttöttem és kitaláltam, hogy mit honnan fogok beszerezni.

Hol kapható például a legszebb babatörölköző, a legfinomabb babaöblítő, a legcukibb ágynemű, vagy a legmenőbb pelenkázómatrac. Mindez persze kedvező áron, hiszen nem kevés kiadásról beszélünk. Viszont ne felejtsük el, hogy a minőség is nagyon fontos, és hát persze természetes, hogy a kis csöppségnek mindenből a legjobbat szeretnénk.4155ak800-e7fde3aa0fc0a43f4927b50189d817c0_jpg_cr-600x700.jpg
Pelenkázómatrac - Mamas&Papas 6995 Ft.

millie-boris-kapucnis-torolkozo-8902-1_jpg_cr-600x700.jpgPuha nyuszis babatörölköző - Mamas&Papas

Bevallom őszintén, annak ellenére, hogy elég fitt kismama voltam, volt, amit az internetről rendeltem meg. Most már szinte majdnem az összes nagyobb bababolt rendelkezik online felülettel és webshoppal, így kényelmesen nézelődhetünk, válogathatunk kedvünkre a vagány babaholmik között, hogy aztán izgatottan várhassuk a futárt. Érdemes figyelni az akciókat is, mert valahol szinte mindig hirdetnek, ha feliratkozunk a legszimpibb bababoltok hírlevelére, akkor kapunk is róla értesítést. Az én egyik személyes kedvencem például a mamasandpapas.hu, ahol most ráadásul ahogy néztem, 50-70%-os leértékelés is van, úgyhogy érdemes rávetni egy pillantást és lecsapni az utolsó darabokra.

Na de kanyarodjunk vissza a kórházi csomagjainkhoz, ugyanis az én szülésznőm azt tanácsolta, hogy három különböző csomagot készítsek össze.

maxresdefault_6.jpg

Hogy ha magánkórházban hozzuk világra a kisbabánkat, akkor szinte alig kell magunkkal vinni valamit, mindennel készülnek és mindent adnak. Mint egy hotelben. Hálóinget, törölközőt, ruhát a babának, stb. Én azonban az Uzsokiban szültem, ami eleve úgy néz ki, mint egy magánkórház, nagyon szép, tiszta, rendezett, lehet külön magán illetve VIP szobát is kérni, azonban állami, tehát bizonyos dolgokat vinnünk kell magunkkal, ezt fel is tüntetik az oldalukon.

untitled-design-2-copy-2.jpg

Az első és persze legfontosabb csomag a babáé. Én egy pici kék repülőkabin méretű gurulós bőröndkébe pakoltam be a következőket, 3 napra:
hospital3.png

  • 6 db body (56 és 62 méretben)

Én valamiért meg voltam róla győződve, hogy Nimródra egyből a 62-es méret fog kelleni, annyira picinek tűntek az 56-osok. Végül nem jött be a számításom, ugyanis még az 56-is nagy volt rá! :) Pedig 3490 grammal és 56 centisen látta meg a napvilágot, szóval nem volt se túl pici, sem pedig túl nagy. Persze vannak olyan babák, akiknek egyből a 62-es lesz a befutó, ha viszont előbb születik egy kis csöppség, akkor még az 50-esbe is kényelmesen belefér. Ez teljesen lutri. Nimród végül 2,5-3 hónapos koráig hordta az 56-os bodyjait, de pl. a H&M 56-osai még most is jók rá. Azok ugye köztudottan picit nagyobbak. Most 15 hetes a kis zsivány.
body_szettek.jpg
6 darabos body szettek - H&M 5.990 Ft.s18qak4-9faa3e9ec55f84fc3e5a5787ac0ee4d2_jpg_cr-600x700.jpgKislány body - Mamas&papas

  • 4-6 db kezeslábas rugdalózó (56-62)

6 darabot írnak mindenhol, nekünk akkor még csak 4 volt, nem tudtam, hogy később ez lesz a kedvenc, legkényelmesebb és legpraktikusabb viselete a babának, így a születése után alaposan be is táraztunk ezekből. Félreértés ne essék, rengeteg gyönyörű kisruhával vártuk Nimród érkezését, de otthonra, amíg nagyon pici a baba, neki is kényelmesebb egy egyberugi, mint a kisnadrág-kiskardigán kombó, nem csúszkál el rajta, ahogy izeg-mozog, nem lóg ki a fázós kis lábacska, ahogy lerúgja a zoknit, stb. Az első 4-6 hétben ahogy az anya, úgy a baba is pizsiben érzi magát a legjobban. :) De ez persze csak a mi tapasztalatunk. Más a helyzet nyáron is, amikor a 30 fokban elég csak egy kis body vagy talán még az se kell. Nimród télen született, és azt mondják, hogy a babán mindig egyel több réteg legyen mint ami rajtunk van, így általában a kis body és rá egy kényelmes rugdalozó tökéletes megoldás. Az 56-os, lábfejes rugijait 1,5-2 hónapos koráig rá tudtam adni, a lábfej nélküliek még mindig kényelmesek neki. Igazából most nőttünk bele igazán a 62-es méretbe, a kisebb méretezésű babaruháknál viszont már 68-as kell neki a hosszú lábai miatt.
uniszex-essentials-3-darabos-millie-and-boris-rugdalozo-csomag-10527_jpg_cr-600x700.jpgUnisex 3 darabos rugi csomag - Mamas&Papas 14.590 Ft 4.077 Ft.

s94fw41-f9ddc9e4837a02ba4ed192d1529a11ec_jpg_cr-600x700.jpg

s74be51-9b4a9a82bc936c02b84f4bd62abb617e_jpg_cr-600x700.jpgÚjszülött kezdőcsomag - Mamas&Papas

Tündéri kis szettek újszülött kortól - H&M 2.990 Ft.

  • Kistakaró

Télen értelemszerűen egy puha kispléd, nyáron viszont egy vékonyabb anyagú pamut takarócska is elég.

hmprodbabazsak.jpg

Nagyon praktikus lehet a hálózsák is, ezt biztos, hogy nem húzza magára éjjel, és a kis lábacskák is jó melegben maradnak.
Babazsák - H&M 4890 Ft.

  • Kis sapka, kis kesztyű, kis zokni

Vékony pamutsapka és pamutkesztyű a kórházi napokra. A kis kesztyűkből elég egy pár, én nem is nagyon adtam rá, az első napokban érdemes, hogy ne karmolja össze a kis arcát. Később úgyis letornázza magáról. Ha kint hűvösebb van, készítsünk be meleg sapkát is a hazamenetelhez, ugyanígy egy vastagabb kiskesztyűt, de a legtöbb kis overálnak már van saját kézmelegítő része.

s432e51-4a8e1484179848669f7b00157f32f68e_jpg_cr-600x700.jpgKiskacsás sapka és kesztyű szett  - 3.990 Ft.

s07tt75-4803159a6dbe6e8efe4f258f701ec8b1_jpg_cr-600x700.jpgNyuszis babacipő - Mamas&Papas, 1195 Ft.

hmprod_sapi_kesztyu.jpg

Baba exkluzív kasmírkeverék cipő és sapka - H&M 4990 Ft.

  • Hazamenős ruhácskák

Szintén évszaktól függően, polár vagy plüss rugi, harisnya, pulcsi, kardigán, stb. Általában kocsikabátot javasolnak, de a legtöbben cuki színes overálokban viszik haza az újdonsült babákat, amik általában kétszer nagyobbak mint ők, így csak egy csodálkozó szempár látszik ki a kis csomagból. Számtalan ilyet láttam, amikor jártam CTG-re a szülészetre, nagyon édes látvány. :) Mindenki boldog és riadt egyszerre, egy új,  friss kiscsalád mindig nagyon megható látvány. :) Szegény Nimródot mi úgy beöltöztettük, mint egy bazári majmot, pedig csak a kocsiig vittük ki, dehát ilyenkor egyértelmű, hogy a szülő úgy óvja a kis kincsét, mint a hímestojást.

Tipp: A szupercuki csokornyakkendős babaöltönyre most 4377 forintért csaphattok le 14.390 forint helyett!
33f346b9b2ed64f87e2b20f04ed35595_1.jpg

  • Pelenka (1 csomag)

Mi vittünk Newborn 1-est és 2-est is, végül az 1-es volt a befutó. A márkákat illetően mindenkinek ki kell tapasztalnia, hogy mi bizonyul a babának a legkényelmesebbnek! Minden kis popsinak más jön be, Nimród a Liberót választotta, emellett nagyon szeretjük a Mülleres pelenkát, nem csak jó minőség, hanem cuki pingvines is. A DM saját márkása is bevált, a Rossmannosat is dícsérik, és meglepő módon a SPAR-os pelenka is tök jó! Szerintünk. Kint Párizsban francia pelenkát vettünk, nagyon szép volt, drága és igényes, de abból pl. folyton kifolyt minden, pedig a méret passzolt. A Pampers, mint vezető márka pedig nálunk az utolsó helyen végzett, pontosabban a Premium Care és a zöld Active baby változat, pedig ezekre meg sokan mások esküsznek. Viszont ami érdekes, hogy van a Pampersnek egy olcsóbb kategóriás, narancssárga csomagolású Sleep&Play nevű pelenkája, amibe most belefutottunk, és imádjuk! Pedig a fórumokon rengetegen szidják. De nálunk eddig minden bentmaradt, ráadásul finom babahintőpor illatuk van! Eddig nem is tudtam, hogy létezik illatos pelenka. Persze a nagyon érzékeny bőrű és újszülött babáknál lehetőleg kerüljünk mindent, ami színezett vagy illatosított!

  • Popsitörlő (1-2 csomag)

Én azt javaslom, hogy ha egy mód van rá, elsősorban az illatanyag mentes, sensitive termékeket részesítsük előnyben. Nem szeretném megnevezni a márkát, de az egyik legnagyobb baby brand a világon, mi viszont kerülünk tőlük mindent amit lehet, mert tele vannak a termékeik szintetikus és tartósító anyagokkal, ami nem éppen bababarát. Mi a DM saját márkás Babylove sensitive-et vittük, de dícsérik a Rossmann Babydream-jét is, mi szeretjük még a HIPP nedves törlőkendőjét, illetve a Pampers-nek is van Newborn Extra Sensitive változata. Nagy kedvenc most már a Babylove mandulaolajos verziója, illetve a Pampers Fresh Clean, valamint a Nivea maci mintás kendői, de inkább csak az illatuk miatt. :)
Nem vagyok egy nomád hippi, de otthonra én a langyos vizes-vattás módszert is ajánlom, főleg ha szuper érzékeny a kis újszülöttünk bőre. A francia anyukák többsége is ezt a megoldást választja, amikor az öcsém volt pici és én vigyáztam rá (Párizsban él), akkor ki volt mindig készítve a pelenkázójához a kis négyzet alakú babavatta, és volt egy speciális popsitörlő víz, amivel átáztattam, és azzal tisztogattam le. A francia babakozmetikumokat amúgy imádom (Pl. Mustela, MIXA Baby), kint Párizsban be is vásároltam neki ezekből, de a nagyrészét már itthon is lehet kapni. Az egyik nagy kedvenc, a MIXA baby például most jelenik meg a magyar piacon.
Egyébként saját házi készítésű popsitörlőt is csinálhatunk! Bevallom őszintén, nekem ehhez még nem volt energiám, de akinek van kedve, itt meglesheti, hogyan is készül.

7dfd3fc6215fa4c906aedcc8ec826be9_1.jpg

  • Popsikenőcs

Nekem ez biztosítva volt a kórházban, a sima legalapabb gyógyszertári változat, aminek a receptjét majd a gyerekorvostól vagy a védőnőnktől is megkapjuk. Kérhetjük és kiválthatjuk előre is, aztán majd kitapasztaljuk, hogy mennyire igényli a babánk bőre. Valaki minden egyes alkalommal jó vastagon bekeni, valaki viszont csak alkalomadtán használja, amikor úgy látja, hogy pirosabb, vagy érzékenyebb a pici bőr. Nekünk többféle is van itthon, a gyógyszertárival kezdtünk, de az igazat megvallva ritkábban használjuk. Majd ha megkezdődik a masszív fogzás, olyankor hajlamosabb a popsi a kisebesedésre, valószínűleg nagyobb szükség lesz rá. Az ingyenesen igényelhető kismama csomagokban egyébként (ezekről is írok majd) majdnem mindig megtalálható egy pici Sudocrem termékminta, én azt dobtam bele a csomagba a biztonság kedvéért.

  • Textilpelenka (6-8 db)

Ez az, ami mindig és mindenhez jól jön. Pelenkázáshoz, büfiztetéshez, mosdatáshoz, stb. Később még kedvenc játszórongy is lehet belőle, Nimród például imádja markolászni és rágcsálni. :) Mi 10-12 darab sima fehéret örökültünk, azóta azonban begyűjtöttem szép színeseket és mintásakat is, a Pepco-ban nagyon menők vannak. Csillagos, szafaris, Eiffel tornyos, nyuszis, virágos, nagyon cukik, és jó az anyaguk is. Kétféle van, egy vékonyabb és egy vastagabb típusú, az áruk pedig 300 forint körül mozog, érdemes onnan betárazni.

17626540_10211278644735728_8878459507555358995_n.jpgAz én kisfiam imádja gyűrni, harapni. :)

  • Cumisüveg

Mi vittünk, de őszintén szólva nem használtuk. Én egyből a szoptatással próbálkoztam, azt pedig tudni kell, hogy az első napokra van a babának saját tartaléka, így az a pár csepp kolosztrum, amit elsőnek kiszív még az általában 3. vagy 4. napon történő tejbelövellés előtt, bőven elég neki. Esetleg kis forralt vizet lehet neki adni, ha úgy látnánk, hogy szomjas, ebben a nővérkék segítenek majd. Ha tudjuk, még otthon főzzük vagy fertőtlenítsük ki a cumisüveget, de kórházban is kifőzik esténként, ha beadjuk. Sokan támadják a cumisüveget a cumizavar kialakulásának veszélye miatt, de manapság már egyébként olyan etetőcumik kaphatók, amiknek kialakítása nagyon hasonló az anyai mellhez, valamint a levegő bejutást is szabályozzák, ezzel csökkentve a hasfájás kockázatát. Ha a kisbaba azonban nem akar szopizni, esetleg mi nem szeretnénk őt szoptatni, akkor a kórházakban általában tápszert is biztosítanak (kérdezzünk utána!), de ha tudunk, vihetünk magunkkal előre is. A BeBa Start HA-t sokan dícsérik.
9463_fokep_jpg_cr-600x700.jpgtommee tippee speciális cumisüveg hasfájós babáknak, újszülött kortól - 2.999 Ft Mamas&Papas

  • Pólya (nem szükséges)

Manapság újra divatos a pólya, és nagyon menő színekben lehet kapni. Miért jó, és miért szeretik a babák? Az újszülött gerince még nagyon gyenge, a gerincoszlop melletti izmok nincsenek teljesen kifejlődve, ezért egy pólya használata okos döntés, mert bátran és biztonságosabban tarthatod benne a babád. Jótékony hatásai mellett szól az is, hogy használata közben gyeremeked hasonló érzést fog érezni, mint az anyaméhben. Kényelmesen körülöleli ez a puha meleg pólya, biztonságérzetet nyújt és megóvja őt a hirtelen mozdulatoktól.
Valakinek bejön, valakinek nem, mindenki döntse el. Akkor lehet bent hasznos, ha nagyobb biztonságban érezzük így a pici törékeny babát, hogy Apa, vagy a nagyszülők kezébe adjuk. Ringatni, szoptatni is megnyugtatóbb, kényelmesebb lehet így a friss, aggódó anyukáknak. Én végül nem vittem be, itthon viszont jókat aludt benne a csöppség az első hetekben.

734602700_1_jpg_cr-600x700.jpgPihe-puha pólya - Mamas&Papas

Menő kókuszpólyák - babaagynemubolt.hu 4.490 - 5.990 Ft.

  • Alkohol, géz vagy vatta

Az Uzsokiban ezeket is biztosították, de nem árt, ha előre beszerezzük, mert otthonra is kelleni fog. A köldökcsonk ápolásához szükséges, naponta párszor át kell törölgetni óvatosan, amíg le nem esik magától. Ezt is megmutatják majd. Ne féljünk, mivel a köldökben nincsenek érzőidegek, nem fogja csípni a babát! :)

  • Cumi?

Mindenki döntse el, hogy szeretné-e, ha cumizna a babája. Egyébként van olyan baba, aki elfogadja, és igényli, valaki viszont egyből kiköpi. Mi nem vittünk magunkkal, viszont a második nap a nővérkék adtak neki egyet, amikor egy picit nyűgösebb volt éjjel, és nagyon tetszett neki, megnyugodott tőle, egyből el is aludt. Utána én is vettem neki, egy hónapig szerette, aztán leszokott róla, most már nem kéri. Nagyon ritkán kapja meg, de ki is köpi hamar. Az ujjacskáját szopja néha, de hát a cici a favorit csócsálnivaló (azt helyettesíti a cumi is ugyebár). Annak, aki igény szerint szoptat, azaz nem csak etetés, hanem nyugtatás, fájdalomcsillapítás stb, céljából, gyakorlatilag felesleges a cumi.
ptru1-20920374enh-z6_jpg_cr-600x700.jpgtommee tippee sötétben világító játszócumi - 2 db 1990 Ft. Mamas&Papas

 

A Mami kelengye

hospital-bag4.jpg

  • Legfontosabb iratok

Személyigazolvány, lakcímkártya, orvosi leletek (hepa szűrés is), terhesgondozási kiskönyv, TAJ kártya, házassági anyakönyvi kivonat vagy apasági nyilatkozat.

  • Hálóing (3-4 db)

Bevallom őszintén, én nem találtam kedvemre való hálóinget sehol, így kényelmes nyári pamutruhákat vittem be, amiknek könnyedén letolhattam a vállrészét a szoptatáshoz. Szülni is egy kis fekete pamutruhácskában szültem.

  • Köntös

 Egy szép színes köntösnek nagy hasznát vesszük bent, főleg ha kimerészkedünk a szobából.

  • Papucs (2 db)

Egy a tusoláshoz, egy a mászkáláshoz. Zoknit is vigyünk a biztonság kedvéért.

  • Törölköző (2 db)

 Én vittem egy kisebbet és egy nagyobbat is.

  • Eldobható bugyik (4-6 db)

Sok helyen azt írják, hogy olyan nagyobb méretű pamutbugyikat vigyünk, amiket nem sajnálunk, mivel az esetek 99%-ban ezek utána úgyis kidobásra kerülnek. Nekem a kis színes eldobható bugyik váltak be, ugyanúgy kényelmesnek bizonyultak, mint a “normál” társaik.
hero-shots-3_4x3.jpg

  • Vastag egészségügyi betét (1 csomag)

Mivel a szülés utáni első napokban és még utána is 1-2 hétig általában elég intenzív a vérzés, szükségünk lesz jó pár csomag speciális betétre. Nekem a Tena Comfort Mini Super és Extra változata vált be.

  • Szoptatós melltartó (?)

Én ezt végül nem vettem, egy kényelmes sportmelltartó mellett tettem le a voksom.

  • Melltartó betét

Nem mindenkinek szivárog az anyatej, azonban az érzékeny mellbimbónak kényelmes lehet a puha anyaga miatt. Itt találtok.

  • Mellszívó készülék (?)

Nekem utólag hozták be, mert ajándékba kaptam, de a kórházban végülis nem használtam, csak utána itthon. Ezt neked kell eldöntened, hogy szeretnél-e, fogod-e használni, stb. Nagyon hasznos kis dolog egyébként, itt olvashatsz többet az előnyeiről

  • Tisztálkodószerek, kozmetikumok

Tusfürdő, intim mosakodó, golyós dezodor, kedvenc testápoló (de ne legyen túl erős illata, én a babákra kifejlesztett testápolókra esküszöm a saját bőrömre is), nedves wc papír vagy popsitörlő nekünk, puha wc papír, zsepi, hajgumi, fésű, sampon vagy száraz sampon, fogkefe, fogkrém. És még amit te gondolsz.

 hospital1.png

  • Evőeszköz, tányér, bögre
  • Rágcsálnivalók, víz

Szőlőcukor (vajúdáskor is jól jön), csoki, keksz, zabszelet, alma. Vizet majd Apa hoz utánunk, de egy kis palackot a biztonság kedvéért betehetünk.

  • Olvasnivalók

Kedvenc könyv vagy magazin. Bár bevallom őszintén, én hozzájuk se nyúltam, mert vagy látogatót fogadtam, vagy aludtam, vagy gyönyörködtem a babámban. :)

  • Telefontöltő!!!
  • Kézfertőtlenítő

Használjuk folyamatosan az alapos kézmosások mellett/között is!

  • Smink, kistükör

Ezt csak azoknak írom, akik olyan hiúk mint.... Én, aki még a kórházba indulás előtt is szépen kisminkeltem magam, hogy csinosan találkozzak először a kisfiammal. :) Persze tudom, hogy akkor még nem lát, satöbbi satöbbi. És most nem is a vakolat alapozókra meg a türkizkék szemhéjfestékre gondolok, de azért jól esett kicsit nőciskedni és felkenni azt a vidám árnyalatú ajakápolót, legalább feldobta a falfehér orcám. :) Aztán persze hamar le is nyaltam, mert a fiam puszilgatása többet ér minden rúzsnál, és ez a mai napig így van, sőt most már úgy néz ki, egy életre elköszönhetek a kedvenc rúzsaimtól! :D

Végül pedig:

  • Kényelmes ruha a hazamenetelhez

 Arra azért készüljünk fel lelkileg, hogy a kedvenc farmerünk még nem fog egyből feljönni. :P

hospital-bag3.jpg

kelkelkel.jpg

Ha mindezzel megvagyunk, összepakolhatjuk a harmadik, legkisebb csomagunkat is, amit a szülőszobára kell majd bevinnünk magunkkal. Ebben legyen:

  • a hálóing vagy ruha, amiben szülni fogunk (én már eleve abban mentem be, csak ráöltöztem),
  • egy papucs és törölköző a zuhanyzáshoz,
  • egy kis tusfürdő,
  • a másik papucs, amiben sétálgathatunk vajúdás közben,
  • esetleg a köntös, ha abban sétálgatnánk, de azt átöltözés után utólag is kivehetjük a csomagunkból,
  • és betehetjük a kis vizet, valamint a szőlőcukrot is, amik szintén jól jöhetnek majd a vajúdáskor.

Továbbá én bekészíteném még az első kis ruháját is a babának, hogy ne szülés után kelljen a kis csomagjában keresgélni. De az is bőven elég, ha a csomagja legtetejére tesszük.

img_8866.jpg

Nálam végig bent volt a vőlegényem a szülésem alatt, így ő tudott rohangálni, ha hirtelen kellett valami.

Ilyeneket, hogy bimbóvédő krém meg aranyérkenőcs, én nem vittem, úgy voltam vele, hogy ha kell, úgy is hoznak be nekem, de szerencsére nem volt rá szükség. Gátmasszázsolajat vittem, de az se kellett, volt a szülésznőnek is. Van még egy csomó apróság, ami eszünkbe juthat, és úgy gondoljuk, hogy kellhet, nyugodtan pakoljuk be, lehet, hogy semmi szükség nem lesz rá, de csak önmagunk megnyugtatása végett. Emiatt már ne kelljen stresszelni. :) Valaki beviszi magával a kedvenc zenéit is, akár CD-n vagy pendrive-on, ezt meg lehet előre beszélni a dokival, hogy lesz-e mód és lehetőség ezt berakni, hallgatni, stb. De hallgathatjuk a telefononunkról is fülhallgatóval vajúdás közben. Viszont erről sajnos nem tudok többet nyilatkozni, mert nálunk olyan gyorsan történt minden, hogy szinte vajúdni se volt időm. :)

 

Kívánok Nektek is olyan gyors és szerencsés szülést, mint amilyen nekem volt!

 

xx

Sophie

 

Készítettem még nektek egy összefoglaló, átláthatóbb kis listát is, amit kinyomtathattok, vagy lementhettek a telefonotokra. :)

korhazi_lista_blogozine.png

Érdekes lehet még:

Ne félj a szüléstől!

Szülés utáni újjászületés

Kismamaként is csinosan

A kismamák is lehetnek dögösek!

süti beállítások módosítása
r=o.createElement('script');r.async=1; r.src=t+h._hjSettings.hjid+j+h._hjSettings.hjsv; a.appendChild(r); })(window,document,'https://static.hotjar.com/c/hotjar-','.js?sv=');