Korábban írtunk arról, hogy a közösségi média, azon belül is az Instagram óriási átalakuláson megy át. Folyamatosan változik az algoritmus, és az üzleti profilokkal [business account] ugyanaz történik, mint a Facebookkal korábban. Tehát drasztikusan csökkennek az elérések, és ez által a lájkok száma is.
Nekem például nem egy közeli barátom mondta az elmúlt pár hónapban, hogy nem látja egyik képemet sem, csak úgy, ha rám keres és rámegy az adatlapomra.
Miért van ez?
Mert a Nagy Testvér meg szeretné sarcolni az üzleti profilokat és emiatt elveszi az organikus eléréseinek a nagy százalékát.
Nálam az elérés jelenleg 15-20 %. Ennyi embert érek el egy-egy bejegyzéssel.
Mit lehet tenni ellene?
Interakciókat kell generálni. Értem ez alatt a kommenteket. Több külföldi social médiával foglalkozó oldalon is azt olvastam, hogy 4+ szavas kommentek kellenek a posztok alá, hogy "jóra" értékelje az Insta és több embernek is megmutassa. Ezáltal pedig először lelassul az elérés csökkenés, majd elkezd nőni.
Szóval az elérés csökkenés megállítható, és vissza is fordítható!
Miként is lehetséges ez?
1, Fontos, hogy ismerd a közönséged, és tudd, hogy miért is követnek téged. Milyen jellegű posztokra érkezik a nagyobb interakció és ilyen irányba építkezz tovább.
2, Minőségi képeket rakj ki. Az Instagram esetében a vizuális tartalom a legfontosabb. A felhasználók imádják a jól megkomponált, nem zajos képeket.
3, Használj megfelelő hashtageket a képek alatt.
4, Legyenek Insta Storyk és azokban is használj hashtaget, illetve Geo hashtaget (helyszín). Jobbra értékeli így a profilodat az algoritmus.
5, Megfelelő BIO/adatlap leírás. Amennyiben nem tudja, hogy pontosan ki fia borja vagy és neki miért jó, hogy követ téged, akkor nem is fog követni.
6, Válaszolj az üzenetre!
7, Mindig írj valami inspirálót, vagy csak sztorizz a képről, mert ezzel növeled az én-márkádat és közelebbnek érzi magát vele a követőd is hozzád.
8, Generálj 4+ szavas kommenteket a képek alá!
Összegezve: A Geo hashtagek (helyszín beállítás), hashtagek használata, minőségi tartalom + kép, és interakciók generálása a kulcs ahhoz, hogy csökkenjen az elérés zuhanás, majd pozitívba forduljon át.
Érdekes lehet még: