A közösségi média hazugságai is lehetne a bejegyzés címe, mert hogy ez most arról szól. Mindenki boldog, mindenki tökéletes, mindenki influencer, mindenkinek szipi-szupi az élete - legalábbis képeken.
Sokan észrevettétek már, hogy a közösségi médiás kommunikációmban igyekszem arra terelni az olvasóimat / követőimet, hogy legyenek tudatosak, legyenek őszinték, és egyediek. Ne másokat utánozzanak, csak mert a photoshoppolt példaképük tökéletesnek tűnő lufi világa a mérvadó számukra.
Mert ez káros. Káros az önképre, és ezáltal az önbecsülésre, mert másoktól várják el a megerősítést arra, hogy szépek, okosak, tehetségesek, pedig ezt csakis magunktól kaphatjuk meg.
Ma már mindenki influencer, mindenki celeb, mindenki tökéletes, és mindenki boldog, akinek van pár szelfije, aki szerepelt egy valóságshowban, vagy csak szimplán a PS által megmunkált tökélességet képviseli hol kevesebb, hol több ruhában.
Őszintén szólva én már rosszul vagyok ettől az "influencer" kifejezéstől, mert kezdi értékét veszteni.
Egy posztnak nem arról kellenne szólnia, hogy teleshopos mosollyal próbál eladni valamit, hanem értéket kellene közvetítenie. Azonosulni kellene az adott véleményvezérnek a szponzorált tartalommal, de ehelyett anyagiasan gondolkodva csak a bankszámlát tartva szem előtt szó szerint eladják magukat néha egy vacsoráért is. És ez szomorú.
Sokan nem érzik az influencer lét súlyát, pedig a véleményvezér, blogger felelősséggel tartozik a közössége irányába.
Súlya van annak, amit mond, és prevenciós, edukációs tartalmak helyett nem cyberbullying-ra, vagy prankelésre kellene használnia a platformjait (mint ezeket idén láthattuk sajnos), hanem értéket kéne adnia, és képviselnie.
Már nem a minőség, az értéket adó dolgok a nagy nézettség alapja, hanem a bunkózás, az alázás, a cikizés? Hová tart így a világ?
Attól, hogy valakinek van x ezer követője, még nem lesz isten, mégis sokakat megrészegítenek a számok és a lájkok és nárcisztikussá válnak ahelyett, hogy hálásak lennének azért, amijük van, és alázattal tekintetének a munkájukra.
Tény, nagy a nyomás rajtunk, a cégek és magunk által is; mi hozza a lájkot, az elérést, és miként is alakul minden. Hogyan lehet jól beépíteni a szponzorált tartalmakat? Miként lehet mindezt hitelesen tenni?
Stressz, felelősség és minőségbeli elvárás van minden fronton.
Sokszor érzi magát az ember úgy, hogy elég, ennyi. Nem csinálja tovább. Nem úszik szemben az árral, mert nem elég tökéletes erre a világra. Nincs kockahasa, tökéletes teste, Gucci, vagy egy luxi cucca, és nem jár menő kocsival sem, csak próbál hiteles maradni ebben a hazug világban.
Nem szabad mindent elhinni, amit látunk! Nem minden tökéletes, nem minden csodaszép. Inkább megjátszott, eljátszott, beállított, tökéletesre retusált lufi. És ez rettentően káros... Főleg a fiatalabb, befolyásolható generációra, mivel ők pont egy olyan érzékeny korban vannak, amikor ezek a hazugságok és a megfelelési kényszer mély, fájdalmas nyomot tud bennük hagyni.
Ne mások által mutatott tökéletes életet nézzétek, ne az legyen előttetek, hogy mert ő olyan tökéletes életet él, és ti nem, mert ez nem igaz.
Ne mások túlfilterezett, túlszerkesztett, beállított élete legyen a mérvadó, hanem a sajátotok, mert azok csak lufik, míg az életetek nem az.
Egyszer élünk, és éljük is meg azt, ne pedig hagyjuk elmenni magunk mellett.
Ne akarjatok Kardashianok lenni, legyetek magatok . Kezdjétek el szeretni magatokat és akik tényleg fontosak az életetekben (család, barátok), azokkal igyekezzetek minőségi időt eltölteni. Olyat, ami nem merül ki egy olyan üzenetben, hogy mizu.
A social media tele van hazugsággal, képmutatással. Legyetek jobban ennél és legyetek egyediek. Legyetek önmagatok!
Nem menő a cikizés, nem menő a zaklatás és mások kinevetése, kigúnyolása. Legyetek ennél jobbak. Legyetek ennél többek.
Ne bántsuk a másikat, ne sértegessük, és végképp ne tegyük őt direkt nevetség tárgyává, csak mert azt látjuk másoktól, hogy ez menő, mert nem az.
És ami a legfontosabb: Ne másoktól függjön az, hogy szereted-e magadat, hogy elfogadod-e magadat mindent hibáddal együtt. Ez csak rajtad áll.
Tudsz követni Facebookon is: Blogozine
Megtalálsz Instagramon is: @szabinea
Kérdésed vagy észrevételed van? Írj emailt: blogozine.hu@gmail.com